Opi & Kehity

Seuran hallituksen jäsen tai puheenjohtaja – verkkokoulutus valmistunut auttamaan ja tukemaan hallitustyössä

Tervetuloa oppimaan jalkapalloseuran hallituksen toimintatapoja. Seuran hallituksen jäsenille suunnattu maksuton verkkokurssi on valmistunut.

Verkkokurssi hallituksen jäsenille

13.9.2022 klo. 19:45

Koulutus aukeaa puheenjohtajien, hallitusten jäsenien ja toiminnanjohtajien käyttöön maanantaina 19.9. Koulutuksen avulla niin aloittelevat kuin kokeenetkin seuratoimijat saavat apuja ja työvälineitä oman toimintansa kehittämiseen. Kun olet opiskellut läpi kokonaisuuden

·       tunnet yhdistystoiminnan ja seuran hyvän hallinnon perusperiaatteet,

·       kiinnität huomiota oman seurasi sääntöihin, tavoitteisiin ja tuloksiin, ja arvioit niitä aktiivisesti,

·       osaat hyödyntää erilaisia työkaluja toimintasi apuna sekä

·       osaat johtaa 1-3 kehityskohteen työstämisen oman seurasi hallitustyön kehittämiseksi

Kurssi muodostuu kolmesta moduulista: 1) Hyvän hallinnon periaatteet 2) Hallituksen tavoitteellinen johtaminen 3) Hallituksen toiminta. Kokonaisuuden opiskelemiseen menee noin 35 minuuttia. Lisäksi saat käyttöösi materiaaleja ja työkaluja arkisen seuratoimintasi avuksi. Suosituksemme on, että kaikki seuran hallituksen jäsenet suorittavat koulutuksen ja hallituksessa käydään tämän jälkeen yhteinen keskustelu kehittämiskohteista.

Kurssin suunnittelussa ja rakentamisessa on hyödynnetty seurojen puheenjohtajien ja toiminnanjohtajien näkemyksiä tarpeista ja osaamisalueista.

Kirjautuminen tapahtuu Pallo ID:llä, jota varten Pelipaikkaan osallistujan tulee olla rekisteröity Pelipaikkaan roolilla seuran puheenjohtaja, toiminnanjohtaja tai hallituksen jäsenet. Näillä rooleilla rekisteröityneet saavat automaattisen viestin maanantaina 19.9., jossa on ohjeet kirjautumiseen. Jos rooliasi ei ole rekisteröity Pelipaikkaan, niin voit tehdä sen itse Palloliiton tukipalvelun ohjeistuksella tai pyytää seurasi pääkäyttäjää lisäämään sinulle halutun roolin.

Taneli Haara, aluepäällikkö
Henri Alho, kehityspäällikkö