Roni Hudd: ”Suomi-paidassa on aina siistiä tehdä maali”

U18-pojat pelaa Baltic Cupin toisen ottelunsa huomenna perjantaina. Liettua-ottelu alkaa kello 18:00 – Eerikkilän Jari Litmanen Areenalle on vapaa pääsy. Peliä voi seurata suorana ja selostettuna Palloliiton YouTube-kanavan välityksellä.

Roni Hudd (keskellä) teki loppuhetkien voittomaalin Viron verkkoon.Kuva: Ⓒ Kalevi Hämäläinen /SPL

15.6.2023 klo 17:33

U18-pojat (2005 ja myöhemmin syntyneet) aloitti Baltic Cupin voitolla, kun Minihuuhkajat kukisti Viron 2–1. Suomen maaleista vastasivat Stanislav Baranov sekä Roni Hudd – tarkemman raportin keskiviikon kamppailusta voi lukea täältä.

Voittomaalin 88. minuutin rangaistuspotkusta viimeistellyt Hudd toteaa, että ottelusta jäi kaksijakoiset fiilikset. Kolme pistettä maistui hyvältä, mutta Suomen esitys jätti paljon parantamisen varaa.

– Meillä oli heikko alku. Viro lähti peliin muodostelmalla, joka yllätti meidät – tiloja ei ollutkaan siellä, missä luulimme. Jossain vaiheessa saimme paremman otteen, ja pelimme lähti toimimaan. Oli tärkeää, että pystyimme pitämään maalimme puhtaana silloin, kun meillä oli vaikeampia jaksoja, hyökkääjä sanoo.

– Oli hienoa, kun saimme lopulta käännettyä pelin voitoksi. Vaikka emme olleet suvereeneja, ansaitsimme mielestäni kolme pistettä. Oli tietenkin mukavaa tehdä voittomaali – Suomi-paidassa on aina siistiä tehdä maali.

Hudd on kuulunut pitkään 2005 syntyneiden maajoukkueiden vakiokasvoihin, ja VPS-pelaaja oli mukana myös maaliskuun Portugalin turnauksessa. Itävaltaa vastaan kapteeninnauhaa kantanut Hudd näkee, että joukkueen projekti etenee hyvässä tahdissa.

– Meillä on selkeä pelisuunnitelma, joka sopii minulle oikein hyvin. Meillä on Baltic Cupissa vähän erilainen joukkue kuin Portugalin turnauksessa, mutta olemme saaneet jälleen kasaan hyvän nipun. Pystymme parantamaan paljon seuraaviin otteluihin – Viroa vastaan esimerkiksi prässimme ei toiminut tarpeeksi hyvin. Huomenna haluamme tehdä Liettuan avaamisen vaikeaksi ja saada paljon riistoja.

Tammikuussa 18 vuotta täyttänyt Hudd on yksi Minihuuhkajien pelaajista, jotka ovat saaneet tällä kaudella minuutteja Veikkausliiga-kentillä. Vepsun oma kasvatti on pelannut kymmenessä liigaottelussa ja viimeistellyt näissä kolme maalia. Hudd debytoi pääsarjassa viime kaudella, jolloin maaleja syntyi kaksi.

Vaasalaisten kausi ei ole lähtenyt käyntiin odotetulla tavalla, ja joukkue majailee tällä hetkellä sarjajumbona. Etenkin maalinteko on tuottanut Vepsulle vaikeuksia, sillä Jussi Nuorelan miehistö on osunut tolppien väliin vain kuudesti.

– Kaudesta on toistaiseksi kaksijakoiset tunnelmat. Olemme pelanneet ajoittain hyvin, mutta emme ole saaneet aikaan maaleja emmekä sitä kautta pisteitäkään. Olen ihan tyytyväinen kolmeen maaliini, mutta niitä voisi olla enemmän. Olen tottunut liigavauhtiin paremmin kuin viime kaudella ja päässyt pelaamaan useasti avauskokoonpanossa. Tavoitteenani on tehdä lisää maaleja ja antaa maalisyöttöjä, jotta pystymme selättämään vaikean jakson ja voittamaan pelejä.

Turnauksen tulokset ja otteluohjelma:
Ke 14.6. 13:00 Latvia – Liettua 3–0
Ke 14.6. 18:00 Suomi – Viro 2–1

Pe 16.6. 13:00 Viro – Latvia
Pe 16.6. 18:00 Suomi – Liettua

Su 18.6. 10:30 Liettua – Viro
Su 18.6. 13:30 Latvia – Suomi

Otteluiden tilastot löytyvät Palloliiton Tulospalvelusta. Turnauksen kaikki ottelut pelataan Eerikkilän Jari Litmanen Areenalla, ja katsomoon on vapaa pääsy. Suomen pelit näkyvät suorana ja selostettuna Palloliiton YouTube-kanavalla.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä