Puola isännöi Pikkuhuuhkajia torstaina

Kello 18:30 alkava maaottelu näkyy suorana Palloliiton YouTube-kanavalla.

Pikkuhuuhkajat pääsi tänään ottamaan tuntumaa Stadion Polonii Warszawan nurmeen.

14.6.2023 klo 17:52

Alle 21-vuotiaiden maajoukkue (2002 ja myöhemmin syntyneet) on valmistautunut viime päivät kesän ensimmäiseen maaotteluunsa. Joukkue matkusti Puolan Varsovaan maanantaina – huomenna torstaina Suomi kohtaa Puolan.

– Treenasimme maanantaina matkustuspäivän päätteeksi. Kävimme heti kiinni pelisuunnitelmaamme ja pelin prinsiippeihimme kentällä ja videopalavereissa. Tiistaina ja tänään olemme jatkaneet pelillisten asioiden läpikäyntiä. Tänä iltana luvassa on vielä team building -ohjelmaa, päävalmentaja Mika Lehkosuo kertoo.

– Kaikki pelaajamme ovat terveinä. Maaliskuun tapahtuman tapaan jokainen pelaaja on ollut liikkeellä todella hyvällä asenteella, ja olen nauttinut työskentelystä heidän kanssaan. Meillä on mukana uusia pelaajia, jotka ovat sopeutuneet joukkueeseen erinomaisesti. Kaikki on mennyt hyvin sekä kentällä että sen ulkopuolella.

Puola pelasi Suomen tapaan edelliset maaottelunsa maaliskuun lopulla. Itävaltaa vastaan tuloksena oli maaliton tasapeli, ja Albania kaatui 2–0 Mateusz Musialowskin ja Szymon Wlodarczykin onnistuttua maalinteossa.

– Olemme analysoineet Puolan viimeiset pelit, ja tämän kautta luoneet pelisuunnitelman otteluun. Meidän pelillinen identiteettimme muokkautuu kuitenkin enemmän globaalien prinsiippiemme kautta, Lehkosuo sanoo.

– Kakkoskorin Puola on selkeästi kovempi joukkue kuin aiemmat (neloskorin) vastuksemme. Uskon, että he tulevat prässäämään ylhäältä. Kun onnistumme purkamaan prässin, pääsemme hyökkäämään heidän kolmea keskuspuolustajaansa vastaan. Se on yksi tapa, jolla voimme tehdä maaleja huomenna, Lehkosuo jatkaa.

– Olemme jatkaneet erikoistilanteiden priorisointia, ja harjoittelemme niitä joka päivä. Maaliskuun otteluissa puolustimme vastustajien erikoistilanteet erittäin hyvin, mutta parannettavaa jäi hyökkäyspäässä. Maalitilanteita ja toivottavasti maaleja luomme myös kollektiivisen prässin sekä vastaprässitilanteiden jälkeisissä vastahyökkäyksissä, kuten maaliskuun maaotteluissa.

Suomen ottelut (Suomen aikaa):
To 15.6. klo 18:30 Puola – Suomi, Stadion Polonii Warszawa (Varsova)
Ti 20.6. klo 18:00 Slovenia – Suomi, Nacionalni nogometni center Brdo (Kranj)

Kumpikin ottelu näkyy suorana Palloliiton YouTube-kanavalla.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä