Pukki: "Toivottavasti saamme otettua pisteet ja annamme hienon lauantai-illan faneille"

Huuhkajat valmistautuu lauantaina käynnistyvään Nations Leagueen.

Teemu Pukki maaottelussa Viroa vastaan.Kuva: Ⓒ SPL / Riku Laukkanen /Riku Laukkanen

31.5.2022 klo 18:39

Joukkue kokoontui tänään maanantaina Helsingissä. Lauantaina on luvassa harvinaista herkkua, kun Suomi kohtaa Bosnia-Hertsegovinan kesäisellä Olympiastadionilla kello 19. Huuhkajien tähtihyökkääjä Teemu Pukilla on hyviä muistoja Bosnia-Hertsegovinan kohtaamisesta kesällä kotikentällä.

- Kesäpeleistä minulle tulee mieleen tietysti ottelu Bosnia-Hertsegovinaa vastaan Tampereella. Se peli oli omalla tavallaan varmaan hienoin maaottelukokemus. Se fiilis siellä stadionilla ja sade, joka alkoi ja loppui. Se oli mahtava kokemus. Siitä näki, että saamme faneilta voimaa. Toivottavasti saamme sitä nytkin, Pukki sanoi vuoden 2019 EM-karsintaottelusta, jossa hän iski kaksi maalia.

Lauantaina kohdattava Bosnia-Hertsegovina on tullut Huuhkajille äärimmäisen tutuksi viime vuosina. Vuoden 2019 EM-karsinnoissa molemmat joukkueet ottivat kotivoitot ja viime vuonna päättyneissä MM-karsinnoissa Huuhkajat keräsi keskinäisistä otteluista neljä pistettä.

- Bosnia-Hertsegovina on meille tuttu vastustaja. Olemme aika paljon vääntäneet heitä vastaan viime aikoina. Mielestäni heitä vastaan on hyvä aloittaa. Otimmme viimeksi aika kovan vierasvoiton sieltä miehen vajaalla. Siellä on kyllä laatua paljon. Toivottavasti saamme otettua pisteet ja annamme hienon lauantai-illan faneille, Norwich-hyökkääjä kertoi mediatilaisuudessa maanantaina.

Joukkueen keskittyminen on nyt lauantain pelissä eikä muita lohkon vastustajia olla vielä käsitelty.

- Montenegroa en ole vielä nähnyt, mutta tiedän, että meidän taustat ovat tehneet paljon töitä. Romanian kohtaamisesta on aikaa, mutta muistan, että se on vaikea paikka. Kaikki tässä B-liigassa ovat aika tasaisia joukkueita, Pukki totesi.

Richard Jensen on Huuhkaja-ryhmän ainut mahdollinen debytantti. Roda JC:n puolustaja nimettiin jo maaliskuun Espanjan leirille, mutta Jensen joutui jättämään leirin kesken, kun kuvauksissa selvisi, että hänen nenänsä oli murtunut seurajoukkuepaidassa.

- On aivan mahtava kunnia saada kutsu maajoukkueeseen. Viime kerralla oli aika paha paikka minulle, kun pääsin hotellille saakka, mutta en kentälle. Siitä jäi tietenkin hampaankoloon. Olen todella iloinen tästä kutsusta ja toivottavasti pääsen toteuttamaan lähitulevaisuudessa sitä pienen pojan unelmaan, 26-vuotias toppari sanoi.

Pikkuhuuhkajien kapteenina aiemmin toiminut Jensen kertoo olevansa monipuolinen puolustaja.

- Tuon monipuolisuutta pelin avaamiseen vasemmalla jalallani, joka on aina ollut vahvuuteni. Tuon myös kovuutta puolustuslinjaan. Myös peliäly on aina ollut yksi vahvuuksistani.

Huuhkajat taistelee Nations Leaguen kolmannella kaudella noususta eurooppalaisen maajoukkuejalkapallon korkeimmalle tasolle A-liigaan sekä paikasta EM-jatkokarsintoihin. Suomen taival B-liigassa käynnistyy Olympiastadionilla lauantaina 4.6. kello 19, kun Huuhkajat kohtaa Bosnia-Hertsegovinan. Montenegro kohdataan Olympiastadionilla tiistaina 7.6., Romania Bukarestissa lauantaina 11. kesäkuuta ja Bosnia-Hertsegovina Zenicassa tiistaina 14. kesäkuuta.

Hanki lippusi Huuhkajien Nations League -otteluihin! >>

Nations League tulee taas – Jännittävä kilpailu ja mahdollinen tie EM-kisoihin >>

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä