Teekkareiden marssi Suomen Cupissa jatkuu – Polin Pallo eteni jo 3. kierrokselle

Kutosessa pelaava Polin Pallo on ollut yksi Suomen Cupin tämän vuoden yllättäjistä.

Polin PalloKuva: Ⓒ PolPa

5.4.2023 klo 10:53

Suomen Cupissa nähdään joka vuosi yllätyksiä. Yksi tämän vuoden mielenkiintoisimmista tarinoista tulee suoraan teekkarikulttuurin ytimestä, Espoon Otaniemestä. Otetaan yhteys teekkarien hallitukseen ja Markus Kanervaan.

Mikä on Polin Pallo?

– Polin Pallo on vuonna 2022 perustettu Otaniemen teekkarien jalkapallojoukkue, joka sai alkunsa kun ihmettelimme, miksei Aalto-yliopiston teekkareilla ole omaa futisjoukkuetta. Saatiin nopeasti samanhenkinen porukka kasaan ja ruvettiin treenaamaan. Jalkapallosta kiinnostuneita löytyy Otaniemestä paljon ja nyt meillä on jo yli 100 jäsentä yhdistyksessämme. Pelien ja treenien lisäksi järjestämme jalkapalloteemaista opiskelijatoimintaa, Kanerva kertoo.

Kutosta tulevalla kaudella pelaava PolPa lähti mukaan myös Suomen Cupiin. Heti ensimmäisellä kierroksella vastassa oli Vitosessa pelaava HJK/Kantsu, joka johti ottelua PolPaa vastaan tunnin kohdalla kahdella maalilla. Cup-urakka näytti uhkaavasti jäävän yhteen otteluun, kunnes viimeisen parinkymmenen minuutin aikana alkoi tapahtua.

Heikki Huhtamäki aloitti maalillaan Polin Pallon nousun ja sitä säestivät Sander Paukku (2 maalia) & Santeri Haapanen. Ottelun jälkeen PolPan paras pelaaja palkittiin luonnollisesti säilyketölkillisellä Mutti Polpaa. Eräänlaista teekkarihuumoria tämäkin.

– Hyvä fiilis on peleistä jäänyt. Eka peli oli meidän ensimmäinen virallinen jalkapallo-ottelu. Lähdettiin peliin vähän varovaisemmin, kun ei tiedetty omaa eikä vastustajan tasoa. Toiseen peliin usko omaan tekemiseen oli jo kasvanut ja lähdettiin prässämään ylhäältä ja ottamaan peli kontrolliin alusta asti.

Toisella kierroksella vastaan asettui SAPA/2, joka HJK/Kantsun tavoin pelaa Vitosessa. Ottelun kulku oli tällä kertaa erilainen, mutta ratkaisua saatiin odottaa jälleen pitkälle toista puoliaikaa. PolPa aloitti maalinteon 72 peliminuutin kohdalla ja paukutti reilussa kymmenessä minuutissa kolme osumaa. SAPA/2 kavensi vielä lopussa, mutta loppulukemat menivät PolPan hyväksi 3–1.

– Meiltä löytyy hyviä pelaajia, joilla on kokemusta Kutosta kovemmista sarjoista. Yhteisymmärrys kentällä kasvaa peli peliltä, joten odotetaan innolla tulevia koitoksia.

Polin Pallon yhtenä kauden tavoitteena on nousta Vitoseen ja kehittää futiskulttuuria Otaniemessä. Ykköstavoite liittyy Suomen Cupiin, sillä joukkue haluaa olla kesällä pelattavassa Roots Cupissa kahdeksan parhaan joukossa. Roots on tarkoitettu Vitosessa ja sitä alempana pelaaville Suomen Cupissa mukana oleville joukkueille ja tällä hetkellä PolPan tilanne näyttää hyvältä, kun joukkueet valikoituvat Suomen Cupin menestyksen perusteella.

Polin PalloKuva: Ⓒ PolPa

Suomen Cupin kolmannen kierroksen arvonta järjestetään perjantaina 14. huhtikuuta. Kolmatta kierrosta odotellaan monessa paikassa vesi kielellä, sillä silloin ''isot pojat'' lähtevät leikkiin mukaan. Mukaan tulee kuusi Veikkausliigan joukkuetta, kaikki Ykkösen joukkueet ja kaikki cupissa mukana olevat Kakkosen joukkueet. Arvonnan merkitys tiedostetaan myös Otaniemessä.

– Jos saadaan iso jengi vastaan, niin sitten liimataan lippulappuset koulun ilmoitustauluille ja toivotaan runsas määrä opiskelijoita ja muita teekkarihenkisiä kannustamaan. 3. kierroksen peli on sopivasti vapun aikaan, joten fiilis on kohdillaan ja kahvitkin saadaan varmasti tarjolle, Kanerva vahvistaa.

Polin Pallon haastattelu ei olisi mitään ilman loppukevennystä ja pientä teekkarijäynää.

– Meillä on ollut joukkueen kanssa kovasti toiveena, että saataisiin Otaniemen nurmikenttä pelikuntoon ennen 3. kierroksen peliä. Meitä on pelaajia monelta tekniikan alalta ja ollaan kehitelty alkuvuodesta lannoitekonetta, joka hyödyntää Otaniemen katukuvasta tuttua hanhen ulostetta, Kanerva päättää.

Suomen Cupin 3. kierros arvotaan perjantaina 14.4. klo 13.00 alkaen. Arvontalähetys on vapaasti katsottavissa VeikkausTV:ssä. Polin Pallon tarinaa voit seurata Instagramissa ja nettisivuilla https://polinpallo.ayy.fi/.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä