Piffenin vaikeudet jatkuivat SJK Akatemian vieraana

SJK Akatemia katkaisi kuuden ottelun mittaisen voittoputkensa komealla 4-0-kotivoitolla.

Akatemian Weslen Junior osui kahdesti debyytissään.Kuva: Ⓒ Tommi Kilpiö /SJK

24.8.2022 klo 10:00

Vieraiden Gezim Voca esitteli kovaa laukaustaan 14. minuutilla, mutta Tuomas Pöyhönen onnistui torjumaan yrityksen. Pari minuuttia myöhemmin Gino Berg ohjasi maalin edustalta hieman ohi Pöyhösen vartioiman maalin. Akatemian ensimmäinen hyvä paikka tuli reilun puolen tunnin jälkeen Weslen Juniorille, jonka yrityksen Samu Volotinen kuitenkin onnistui torjumaan.

Hetki tästä Oskar Pihlaja laukoi hieman yli PIF-maalin - muutamaa minuuttia myöhemmin Pihlaja sai vieraiden nukahduksen jälkeen pallon kuin tarjottimelle ja vei vieraat taukojohtoon. Kotijohto tuplaantui heti toisen jakson alkajaisiksi, kun Piffen ei onnistunut purkamaan palloa boksista, ja Weslen Junior pommitti avausmaalinsa SJK-paidassa.

Vierasjoukkue haki kavennusosumaa, mutta Akatemia vastasi myös illan kolmannesta. Valtteri Olsbo antoi 75. minuutilla hyvän keskityksen takatolpalle, ja Weslen Junior puski toisen osumansa. Päätöslukemat syntyivät reilut kymmenen minuuttia myöhemmin - Pihlaja ja Babacar Fati pelasivat näyttävästi yhteen, ja portugalilainen pääsi niin ikään viimeistelemään debyytissään. Fatilla oli vielä lopussa pari hyvää paikkaa, mutta lisäosumia ei enää nähty.

Ruudun kooste
Kotijoukkueen raportti