Palloliiton verkkosivuille kunniamaininta Grand One -kilpailussa

Suomen suurimman digitaalisen median kilpailun, Grand Onen, palkintojenjakogaala järjestettiin torstaina 30.3.

Kuvituskuva.

4.4.2023 klo 10:58

Palloliiton verkkosivu-uudistus oli ehdolla kategorioissa Paras käyttökokemus, Paras palvelumuotoilu sekä Paras käyttökokemus.

Kunniamaininta verkkosivu-uudistukselle annettiin Paras käyttökokemus -kategoriassa:

Huolella tehty käyttäjäymmärrys ja konkretisoidut kohderyhmien tarpeet ja kipupisteet näkyvät lopputuloksessa ja toteutuksessa. Tulokset loistavat asetettuihin tavoitteisiin nähden.

Kunniamaininnan perustelut

Palloliiton uudistetut verkkosivut julkaistiin viime kesänä. Uudistuksen suunnittelusta ja toteutuksesta vastasi luova hybriditoimisto Nitro. Uudistusprojektia on johtanut Palloliiton kehityspäällikkö Veli-Matti Rinnetmäki.

– Kunniamaininta ilahduttaa. Nettisivujen uudistuksessa tehtiin paljon selvityksiä haastatteluin ja testein, miten sivujen avulla voimme tarjota laajalle ja erilaisissa jalkapalloperheen rooleissa toimiville ihmisille sen, mitä he sivuilta tarvitsevat ja toivovat. Lukuisat kohderyhmät tekevät tietosisällöstä erittäin runsaan, joten erilaisia käyttölogiikoita on palveltava. Haku piti virittää toimivaksi ja suodattimilla tarjota mahdollisuus löytää runsaudesta itseä kiinnostavat sisällöt, Rinnetmäki kertoo.

Uudistuksen myötä verkkosivut palvelevat Palloliiton lukuisia kohderyhmiä aiempaa paremmin. Selkeämpi navigaatio, käyttäjäryhmittäin jaoteltu sisältö ja erilaiset tekniset ja visuaaliset valinnat tukevat sisällön helppoa löydettävyyttä. Kehitystyö on kuitenkin jatkuvaa ja käyttäjien palaute on tärkeässä roolissa jatkokehityksessä.

– Lopulta kuitenkin käyttäjien palaute, nyt kun sivut ovat olemassa, mahdollistaa parhaimman mahdollisuuden oppia, miten käyttökokemusta voidaan parantaa. Tehtävä on vasta alussa ja liikkeellä ollaan tositarkoituksella. Nettisivut ovat palvelu, jonka ensisijainen tavoite on kehittyä omalta osaltaan jalkapalloperheen tekijöiden onnistumisen organisoijaksi. Aivan kuten Palloliiton tehtävä pääosin yleisestikin, Rinnetmäki sanoo.

Palloliitto kiittää Nitroa menestyksekkäästä yhteistyöstä!