Palloliiton hallitus hyväksyi lisenssimääräykset vuodelle 2024 ja nimitti jalkapallon lisenssikomiteat

Palloliiton hallitus kokoontui vuoden 2023 viidenteen kokoukseen.

KuvituskuvaKuva: Jyri Sulander

30.8.2023 klo 08:47

Nykyinen Miesten Ykkönen muuttuu 10 joukkueen Ykkösliigaksi 2024​. Ykkösliigan ja kolmessa lohkossa pelattavan Miesten Kakkosen väliin tulee uusi sarjataso – yhdessä lohkossa pelattava Ykkönen (12 joukkuetta)​. Palloliiton hallitus päätti ottaa lisenssijärjestelmän käyttöön Ykkösessä kaudesta 2024 alkaen.

Hallitus hyväksyi Veikkausliigan, Kansallisen Liigan, Ykkösliigan, Naisten Ykkösen ja Ykkösen lisenssimääräykset vuodelle 2024.

Lisäksi hallitus nimitti jalkapallon lisenssikomiteat (toimikausi 1.11.2023-31.10.2024)​.

UEFA- ja liigalisenssikomitean 2023-24 ​kokoonpano:

Jukka Ala-Mello, Tommi Grönlund, Antti Heinola, Esa Kailiala, Juha Laitinen, Hilla Marjoranta, Annu Tamminen​.

Valtakunnallisten jalkapallosarjojen lisenssikomitea 2023-24 (Kansallinen Liiga, Naisten Ykkönen, Ykkönen ja Ykkösliiga):

Petri Salminen (pj), Hanne Hellstedt, Juha Laitinen, Helena LamminenDaniela Tjeder ja Heli Vahvelainen.

Päätös Kansallisen Liigan ja Kansallisen Ykkösen muutossuunnitelmien etenemisestä siirtyi seuraavaan kokoukseen.

Hallitus päätti perustaa työryhmän arvioimaan Veikkausliigan ottelumääriä ja sarjajärjestelmää. Työryhmän puheenjohtajaksi nimettiin Palloliiton hallituksen varapuheenjohtaja Kaarlo Kankkunen. Lisäksi työryhmässä ovat mukana Palloliitosta kilpailutoimenjohtaja Pekka Soini, kilpailupäällikkö Peter Lundström, pääsihteeri Marco Casagrande, urheilutoimenjohtaja Aki Hyryläinen ja myynti- ja markkinointijohtaja Mikko Varis.

Veikkausliiga nimeää työryhmään toimitusjohtaja Timo Marjamaan lisäksi 2-3 edustajaa. Lisäksi työryhmään kuuluu Pelaajajayhdistyksen toiminnanjohtaja Panu Autio.

Hallitus päätti myöntää täydentävässä haussa seuratukea, VOK-tuen (valmennusosaamisen kehittämistuki) 7 500€ Käpylän Pallolle.

Hallitus kävi keskustelua vuoden 2024 toiminnan linjauksista ja päätti strategian 2025-2028 valmistelun etenemisestä.

Palloliiton hallitus kokoontuu seuraavan kerran 2. lokakuuta.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä