Oulun Luistinseura ry ja Lapin AMK aloittavat yhteistyön syksyllä 2023

OLS-yhteistyön myötä Suomen Palloliiton ja Lapin AMK.n yhteistyössä järjestämään jalkapalloon painottuvaan liikunnanohjaajan tutkintoon (AMK) on mahdollista yhdistää työssäoppiminen.

Kuvituskuva

27.2.2023 klo 15:00

Nyt aloitettavan yhteistyön kautta avautuvassa haussa opinnot ja työt yhdistävä avoimen AMK:n opiskelupaikka on tarjolla kahdelle Oulun Luistinseuran ja Lapin AMK:n valitsemalle opiskelijalle. Näiden kahden valitun opinnot käynnistyvät polkuopintoina tutkinto-opiskelijaksi. Mikäli opiskelija suorittaa avoimen polkuopintoja ensimmäisenä vuonna vaadittavat 60 opintopistettä, hän voi hakea Lapin AMK:n tutkinto-opiskelijaksi erillishaussa. Lisätietoja >>

Valittujen työssä oppimisympäristö on toimia seurassa kahden ensimmäisen vuoden aikana 8/9-vuotiaiden lisäharjoitusryhmän vastuuvalmentajana sekä 10/11-vuodtiaden ikäluokka vastaavana. Kolmantena ja neljäntenä vuonna työssäoppimisympäristönä on toimia U12/U13 ikäluokkavastaavana.

Henkilöiden valinta tapahtuu CV, ennakkotehtävän (valmennusfilosofia) ja työhaastattelun kautta. Työhaastattelu sisältää ryhmäkeskustelun, harjoituksen johtamisen ja harjoitusten purun/analysoinnin. Kannustamme niitäkin hakijoita, jotka ovat jo aiemmin hakeneet kevään yhteishaussa opiskelupaikkaa lähettämään hakemuksensa myös avoimen AMK-väylän hakijoina.

Valittavilla opiskelijoilla tulee olla motivaatiota suorittaa alempi korkeakoulututkinto seuratöiden ohessa, kykyä itsenäiseen työskentelyyn ja opintojen aikataulutukseen suhteessa muuhun elämään kolmen ja puolen vuoden ajan sekä mahdollisuutta osallistua noin viikon mittaisiin lähijaksoihin 3–4 kertaa lukuvuodessa.

Hakijoita pyydetään lähettämään hakemuksensa Ari Seppälälle sähköpostitse 2.4.2023 klo 16.00 mennessä. Myöhässä tulleita hakemuksia ei huomioida. Liitä hakemukseen CV:n ja oma valmennusfilosofia. Työhaastattelu Oulussa to 27.4.

Valinnat hakemusten ja haastattelun pohjalta tehdään 14.5.2022 mennessä. Opiskelu ja työssäoppimispaikka tulee vahvistaa 21.5.2023 mennessä.

Lisätietoa liikunnanohjaajakoulutuksesta >>

Valinnan jälkeen Oulun Luistinseura ja Lapin AMK kontaktoivat valitut henkilöt. Oppilaitos pitää henkilökohtaiset HOPS-keskustelut 30.5.–2.6. ja seura käy heinäkuun aikana tarkemmin läpi tulevat työvastuut ja -ympäristön.

1.8. opintojen aloitus verkko-opintoina (mm. tunnusten aktivointi ja käyttöönotto).
28–29.8 opiskelun orientaatiopäivät Lapin urheiluopistolla ja Rantavitikan kampuksella.
30.8–1.9 liikunnanohjaajaopiskelijoiden pyörävaellus Miekojärvelle (vapaaehtoinen, mutta vahvasti suositeltava uusille opiskelijoille).
Seurassa elo-syyskuussa perehdytystä tulevaan työnympäristöön ja vastuualueisiin.
Lokakuussa henkilöt ottavat vastuulleen seurassa työssäoppimisympäristön työtehtävät.

Seura tukee opiskeluita ja maksaa seurassa tehtävästä työstä palkkaa 1200 euroa/kk.

Tia Ahola
Tuntiopettaja, Lapin AMK
tia.ahola@lapinamk.fi
0405374624

Ari Seppälä
Valmennuspäällikkö, OLS
ari.seppala@ols.fi
04573454594

Lapin ammattikorkeakoulun ja Suomen Palloliiton yhteistyönä järjestämään jalkapallovalmennukseen painottuva liikunnanohjaajan (AMK) -koulutukseen on mahdollista hakeutua yhteishaun ja avoimen AMK:n polkuopintojen kautta.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä