Naisten futsalmaajoukkueelle voitto Puolasta lukemin 2–1

Naisten futsalmaajoukkue voitti Puolan lukemin 2–1.

3.9.2022 klo 19:55

Naisten futsalmaajoukkue avasi kolmen maan turnauksen Ruotsissa 2–1-voitolla Puolaa vastaan. Suomen maaleista vastasivat Emilia Jokisalo ja Matilda Herranen.

Ensimmäinen puoliaika alkoi Puolan rynnistyksellä, mutta ensimmäisten minuuttien jälkeen Suomi otti pelin hallintaansa. Suomen korkea prässipelaaminen hyydytti puolalaisten pelinrakentelun. Puolalla oli suuria vaikeuksia, mutta uhrautuva puolustuspelaaminen piti lukemat maltillisina. Pitkän painostusjakson jälkeen tänään jälleen vahvasti esiintynyt Emilia Jokisalo pääsi kakkospallolle ja laukoi Suomen ansaittuun johtoon.

Toiselle puoliajalle Suomi haki kokoonpanomuutoksilla terävyyttä lisää kentälle. Etenkin Sandra Lind tuli vahvasti sisään. Lind painosti puolalaisia suurella työmoraalilla ja saikin joukkueeseen uutta virtaa. Suomi siirtyi 2-0 johtoon Jokisalon vahvalla haastolla laidasta pallo tuli maalille takaviistoon, mistä Matilda Herranen pamautti vahvan laukauksen maaliin.

Ottelussa Puola pelasi kovaotteisesti ja esti usean suomalaisten maalipaikan rikkeillään. Puola sai hieman lohtua pelin lopussa erikoistilanteesta.

Videolla maajoukkuedebytantti Sandra Lind avaa ottelun kulkua.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä