Naisten Futsal-Liigan välierät käynnistyvät lauantaina

Naisten Futsal-Liigan välieräpareissa MuSaFutsal kohtaa Ylöjärven Ilveksen ja FTK-Tornio HIFK:n.

HIFK FS selviytyi jälleen välieriin. Kuva: Anette StubbeKuva: Anette Stubbe

15.4.2022 klo 15:30

Naisten Futsal-Liigan pudotuspelien otteluohjelma

Maalikoosteet Futsal-Liigaseurat ry:n sivulla

LA 16.04.2022:

MuSaFutsal - Ylöjärven Ilves klo 15:00

HIFK FS - FTK-Tornio klo 16:00

SU 17.04.2022:

HIFK FS - FTK-Tornio klo 13:00

MuSaFutsal - Ylöjärven Ilves klo 15:00

Neljä joukkuetta on selvittänyt tiensä välieriin, viimeisimpänä Ylöjärven Ilves, joka saapuu lauantaina MuSan vieraaksi Poriin. Toisessa välieräparissa kohtaavat HIFK ja FTK-Tornio. Välierät pelataan paras viidestä -järjestelmällä. Otteluparien voittajat, kolmella voitolla, etenevät finaaliin. Molemmissa ottelupareissa nähdään pelit sekä lauantaina että sunnuntaina.

HELSINKI VS TORNIO

HIFK kohtaa FTK:n välierissä. Joukkueet kohtasivat myös viime vuoden pudotuspeleissä, tällöin puolivälierissä. HIFK voitti tällöin pudotuspelisarjan voitoin 2-1.  Helsinkiläisjoukkue selvitti tällä kertaa tiensä välieriin suoraan kahdella voitolla KaDya vastaan. Torniolaiset kukistivat Ilves FS:n myös kahdessa ottelussa. Molemmilta joukkueilta nähtiin laajasti onnistumisia puolivälierissä. Etenkin HIFK:lta Anna-Kaisa Hannuksela ja Hanna Halonen sekä FTK:n Tuuli Alamikkotervo nousivat esille puolivälierissä pisteiden muodossa. Joukkueiden välieräsarjasta voidaan odottaa erittäin tasaista. Runkosarjan molemmat kohtaamiset menivät kuitenkin HIFK:lle, mutta niillä ei ole enää merkitystä pudotuspeleissä.

Runkosarjassa toiseksi sijoittuneen HIFK:n päävalmentaja Ilkka Somero ennakoi välierää seuraavasti.

- Elokuussa jo ennen kuin kausi alkoi, hyvissä ajoin jo todettiin, että kolme joukkuetta pelaa mestaruudesta tällä kaudella: me, FTK ja MuSa. Odotan todella kovaa välierää. Tiedetään, että siellä on tosi kova jengi vastassa. FTK on seitsemän ottelun voittoputkessa ja viimeeksi ovat toki hävinneet meille. Hyvällä itseluottamuksella lähdemme kyllä tähän sarjaan torniolaisia vastaan.

- Millä keinoilla me kaadamme FTK:n, niin oman pelin kautta, siitä se kaikki lähtee. Heillä on muutama erittäin kova yksilö, jotka ovat etenkin tässä keväällä loistaneet kuten Tiia Juntikka ja Emma Heikkilä. Heikkilä on päässyt loukkaantumisen jälkeen aika kovaan vireeseen. Mutta ei se siihen ratkea, on heillä muutenkin erittäin laadukas joukkue. Meidän täytyy päästä pelaaman heidän yksilöt pois ja joukkueena meidän pitää myös pystyä pelaaman heitä paremmin. Uskon, että näihin tämä ottelupari tule ratkeamaan.

YLÖJÄRVELÄSILLÄ KOVA HAASTE EDESSÄ

Ylöjärven Ilves onnistui kukistamaan puolivälierissä espoolaisen GFT:n voitoin 2-1. Ilves sai onnistumisia otteluissa laajalta rintamalta; kolmessa ottelussa joukkueella oli peräti seitsemän eri maalintekijää. Kirkkaimpana tähtenä oli Senni Viren, joka iski jokaiseen otteluun maalin. Joukkue saa vastaansa MuSaFutsalin, joka omissa puolivälierissään voitti PJK:n selvästi otteluvoitoin 2-0. MuSa:n maaliero PJK:ta vastaan näissä kahdessa ottelussa oli porilaisille huima 18-1. Ylöjärveläisten pitääkin olla tarkkoja omassa puolustuspäässä, jotta samanlaista maalieroa ei nähdä. Ilves lähteekin näin haastajana ottelusarjaan. Joukkueiden kohtaamiset runkosarjassa päättyivät kumpikin porilaisten hyväksi.

Teksti: Jaakko Servo

Etkö löytänyt etsimääsi?