Naisten Futsal-Liiga: MuSaFutsal on voiton päässä finaalipaikasta

Naisten Futsal-Liigassa Ylöjärven Ilves yrittää katkaista MuSaFutsalin suoran etenemisen finaaleihin.

MuSaFutsal ja Ylöjärven Ilves vääntävät finaalipaikasta. Kuva: Jani VirolainenKuva: Jani Virolainen

20.4.2022 klo 17:54

Naisten Futsal-Liigan pudotuspelien otteluohjelma

Maalikoosteet Futsal-Liigaseurat ry:n sivulla

TO 21.04.2022:

Ylöjärven Ilves - MuSaFutsal klo 19:00

MUSA VOITOLLA FINAALIIN

Torstai-iltana nähdään Ylöjärven Ilveksen ja MuSaFutsalin kolmas välieräkohtaaminen. MuSa on onnistunut voittamaan kaksi ensimmäistä välieräottelua kotonaan selvin lukemin 7-1 ja 4-1. Porilaiset ovat lisäksi pelanneet tähän asti kevään pudotuspelit puhtaalla pelillä ilman tappioita. Ylöjärveläisillä onkin kotonaan tiukka paikka torstaina, kun voitolla pelit välieräsarjassa jatkuisivat, mutta häviöllä edessä olisi pronssiottelu.

Ilves on päästänyt kahteen otteluun peräti 11 maalia ja tehnyt vain kaksi. Siinä missä pisteille ensimmäisessä kahdessa kohtaamisessa MuSalta pääsi kaikkiaan kahdeksan pelaajaa, on Ilvekseltä pisteille kahdessa ottelussa päässyt vain kolme pelaajaa. Torstaina kotijoukkue tarviitsekin tulosta niin hyökkäyspäässä kuin omassa päässä. Ylöjärveläisten päävalmentaja Vesa Parviainen kertookin joukkueella olleen vaikeaa välieräsarjan aiemmissa otteluissa.

- Porin avausviikonlopusta lähdimme hakemaan vähintään yhtä voittoa, jota ei tullut, joten olemme tulokseen pettyneitä. Toisaalta tilanne ei ole sinällään muuttunut alkuperäisestä, että edelleen tarvitsemme finaalipaikkaan yhden voiton vieraista. Sunnuntain pelissä pääsimme toisella jaksolla jo paremmin mukaan, joten suunta on kuitenkin nouseva.

Porilaiset ovat olleet vaikea vastus ylöjärveläisille, mutta joukkue paransi otteitaan jo viime ottelussa.

- Musa on niin kova joukkue, että tarvitsemme ehdottomasti kauden parasta peliämme, jos ja kun haluamme vielä sunnuntaina pelata. Joukkue uskoo edelleen itseensä ja on venynyt jo useasti tällä kaudella. Miksemme voisi siis edelleen parantaa?

Parviainen lähtee odottavaisilla fiiliksillä kotipeliin.

- On kerrassaan upeaa pelata ensimmäistä kertaa ikinä välieräpelejä Ylöjärvellä. Toivottavasti yleisö löytää arkenakin paikalle ja saamme aikaan yhtä hyvän tunnelman, kuin puolivälieräsarjassa. Yleisön tuki on nyt jos koskaan erittäin tärkeää.

Saakin nähdä, selvittääkö MuSa tiensä toisena vuonna peräkkäin finaaleihin vai kaventaako Ilves välieräsarjan tilanteeseen 2-1 . Ottelu pelataan Ylöjärven Urheilutalolla torstaina klo 19:00.

Teksti: Jaakko Servo

Etkö löytänyt etsimääsi?