MuSaFutsal kaatoi FTK-Tornion - mestaruus katkolla huomenna

Naisten Futsal-Liigan toisessa finaaliottelussa MuSaFutsal kaatoi FTK-Tornion toistamiseen, nyt vieraskentällä. Mestaruus on katkolla heti huomenna ottelusarjan kolmannessa kohtaamisessa.

MuSaFutsalin mestaruus on katkolla huomenna. Kuva: Jani VirolainenKuva: Jani Virolainen

7.5.2022 klo 18:29

Naisten Futsal-Liigan pudotuspelien otteluohjelma

Maalikoosteet Futsal-Liigaseurat ry:n sivulla

LA 07.05.2022:

2. finaali: FTK-Tornio - MuSaFutsal 1-4 (1-1)

MESTARUUS KATKOLLA HUOMENNA TORNIOSSA

Torniossa finaalisarjan toisessa pelissä kotijoukkue FTK-Tornio sai otteluun hienon alun. Se siirtyi aikaiseen johtoon ajassa 3:50, kun Anna Kvist puski takatolpalta Sanni Päkkilän kulmapotkun tolppien väliin. Tauolle asti johto ei kuitenkaan kantanut, kun MuSaFutsalin Netta Hannula iski tasoituksen hienon kuvion päätteeksi vain minuutti ennen taukosummeria.

Vierasjoukkue sai tasoituksesta virtaa, ja toisella jaksolla se vyöryi vakuuttavaan voittoon. Voittomaaliiksi jääneen 1-2 -osuman teki jällen Hannula, joka pommitti pallon verkkoon vapaapotkusta. Ajassa 31:12 ilmassa oli jo ratkaisun tuntua, kun Anni-Elina Luotonen toisti saman tempun, ja lisäsi vierasjohdoksi 1-3 suoraan vapaapotkusta. Myös Minttu Ylikraka osui MuSalle, ja kun kotijoukkue jäi nollille myös lentävällä maalivahdilla pelatessaan, kirjattiin loppulukemiksi 1-4.

MuSaFutsalin päävalmentaja Juha Helander analysoi ottelua lyhyesti.

- Tiukkaa kamppailua oli tänään. Ensimmäisellä jaksolla oltiin vähän passiivisia ja vastustaja saikin aiheutettua meille vaikeuksia. Toiselle jaksolle saatiin omaan peliin lisää aktiivisuutta ja sitä kautta saatiin peli hallintaamme. Huomenna varmasti tulee taas tiukka ja fyysinen kamppailu. Me lähdetään laittamaan sarjaa poikki ja tiedetään, että FTK-Tornio taistelee sitä vastaan viimeiseen asti. Jännä matsi luvassa.

FTK-Tornio ja MuSaFutsal kohtaavat huomenna jälleen Torniossa. Porilaiset johtavat otteluvoitoin 2-0, joten sarja on ensimmäistä kertaa katkolla. Mikäli FTK-Tornio onnistuu voittamaan ottelun, jatkuu finaalisarja Porissa ensi viikon lauantaina.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä