Momodou Sarr on Ykkösen kesäkuun kuukauden pelaaja

Yhä tappioitta porskuttavan IF Gnistanin hyökkääjä teki neljässä ottelussa viisi osumaa ja alusti kaksi maalia.

Kesäkuinen hattutemppu oli Momodou Sarrille ensimmäinen vuosikausiin.Kuva: Ⓒ Kalevi Hämäläinen /SPL

4.7.2023 klo 09:58

Ykkösen pelaajat ovat äänestäneet IF Gnistanin Momodou Sarrin Ykkösen kuukauden pelaajaksi. 23-vuotias Sarr avasi kauden maalitilinsä toukokuun lopulla, ja ketsuppipullo aukesi kunnolla kesäkuussa – kärkimies jakoi kesäkuun päätteeksi maalipörssin kärkisijan joukkuekavereidensa Eero Markkasen sekä Joakim Latosen kanssa.

– Siitä tulee tosi hyvä fiilis, kun muut pelaajat äänestivät minut kuukauden parhaaksi. Maalivireen selittää moni eri asia – sekä oma että joukkueemme peli on kehittynyt kauden aikana. Olen iloinen, että olen pystynyt viime peleissä auttamaan Gnistania myös tehojen kautta. Saimme kesäkuussa jatkettua alkukauden hyviä tuloksia, Sarr sanoo.

Gnistan avasi kesäkuun maalittomalla tasapelillä JäPS:aa vastaan, mutta viikkoa myöhemmin ”Kipinä” kaatoi SJK Akatemian 5–2. Sarr oli mukana isäntien jokaisessa osumassa viimeistellen kolme maalia ja alustaen pari muuta.

– SJK Akatemiaa vastaan onnistuimme oikeastaan kaikessa, vaikka he tekivät avausmaalin. Saimme käännettyä tappioaseman johdoksi ennen taukoa – toisella jaksolla loimme paljon paikkoja ja teimme tarvittavat maalit. Edellinen hattutemppuni taisi olla kaudelta 2017 tai 2018, Sarr pohtii.

Seuraavana viikonloppuna Sarr viimeisteli yhden osuman, kun Gnistan haki kolme pistettä Salosta (1–3). Kesäkuu päättyi oulunkyläläisten kannalta riemukkaasti – joukkue murskasi HIFK:n lukemin 4–0. Paikallispeliä todisti 1550-päinen yleisö, joten kolmen pisteen lisäksi Gnistan sai juhlia uutta yleisöennätystään.

– Osasin odottaa hienoa matsia, mutta meininki oli vielä parempi kuin olisin uskonut. Molempien joukkueiden kannattajat olivat tosi äänekkäitä, ja kentällä riitti tapahtumia. Saimme tosi ehjän esityksen – ilta oli loistava, maalin ja maalisyötön tehtaillut Sarr toteaa.

Sarr saapui Gnistaniin kesken viime kauden, ja hän on pelannut Kipinän riveissä kaikki kilpailut mukaan lukien 31 ottelua – näissä on syntynyt mukavat 15 maalia. Kärki antaa kiitosta joukkuetovereilleen, joiden kanssa pelaamisesta hän kertoo nauttivansa.

– Meillä on yhtenäinen joukkue, ja yhteispelimme toimii tosi hyvin – hyökkäämme monipuolisesti ja onnistumme hyödyntämään kaikkien pelaajiemme vahvuuksia. Pyrimme kehittämään peliämme myös loppukauden ajan ja pitämään paikkamme sarjakärjessä loppuun asti.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä