Tervetuloa mukaan! Lue ja liiku Huuhkajat lentoon -kampanja tukee, kannustaa ja innostaa lapsia kahden tärkeän asian, lukemisen ja liikkumisen pariin. Kampanja on suunnattu kaikille Suomen päiväkodeille, eskareille ja alakoulujen 1., 2. ja 3. luokille. Kuukauden kestävään (26.4.-26.5.2021) kampanjaan ilmoittautui tänä vuonna mukaan  peräti 2230 luokkaa/ryhmää ympäri Suomen!

Mistä on kyse? Kampanjan idea on yksinkertainen; luokkanne tai ryhmänne kerää luku- ja liikuntasuorituksilla postitse lähetettävälle Bubi-huuhkajalle sulkia. Tavoitteena on lukea ja liikkua Huuhkajat lentoon kesän EM-lopputurnauksessa ja Bubi takaisin siivilleen!

Videosisällöt: Viihdyttävää sisältöä koko kampanjan ajan! Maskottimme Bubi ja Helmi, sekä maajoukkueiden pelaajat ovat valmiina kannustamaan. Kampanjan aikana julkaistaan useita videosisältöjä joka viikko. Luvassa on muun muassa satuhetkiä, yhteisiä luku- ja liikuntahetkiä, lukemiseen ja liikkumiseen liittyviä haasteita, sekä kirjailijavierailuita.

Muu kampanjamateriaali: Täältä löydätte muuta kampanjamateriaalia hyödynnettäväksenne! Vinkkejä lukemiseen ja liikkumiseen, sulkia luokan Bubi-huuhkajalle, tulostettavat suorituskortit lapsille ja paljon muuta! Materiaalipankkia päivitetään pitkin kuukautta.

Jaa tunnelmia ja voita palkintoja: Jaa kuvia, videoita ja muita tunnelmia luokkanne/ryhmänne luku- ja liikuntahetkistä kampanjan aikana sosiaalisessa mediassa tunnisteella #Luejaliiku! Arvomme joka viikko kaikkien tunnelmiaan jakaneiden kesken tsemppipalkintoja. Pääpalkintona arvomme kampanjan päätteeksi yhdelle ryhmälle liput ja matkat Huuhkajien syksyn MM-karsintaotteluun, joka pelataan Helsingin Olympiastadionilla!

Olemme lähettäneet ilmoittautuneille sähköpostitse lisätietoja ja materiaaleja. Mikäli viesti ei ole saapunut teille, saat ladattua materiaalit tästä!

Kustannusosakeyhtiö Otava lahjoittaa kampanjaan osallistuville ryhmille yhteensä yli 10 000 kirjaa: ympäri Suomea lähetettiin Petja Lähteen kirjoittama ja Roosa Hepomäen kuvittama Taneli ja FC Mörlökit sekä Tuula Kallioniemen kirjoittama ja Silja-Maria Wihersaaren kuvittama Pöllitty pallo.

Information om kampanjen på svenska

Luetaan ja liikutaan Huuhkajat yhdessä lentoon ja Bubi takaisin siivilleen!

YHTEISTYÖSSÄ SUOMEN PALLOLIITON KANSSA: