Kampuksen Dynamon pelaajasiirtojen rajoitus jatkuu – pistevähennys kaudelle 2023–2024

Suomen Palloliiton Futsalin lisenssikomitea on määrännyt Kampuksen Dynamon miesten ja naisten edustusjoukkueille kuuden pisteen pistevähennykset kaudelle 2023–2024.

Malliryhmän pelaajavalinnat on tehty.Kuva: Jouni Pihlaja

1.2.2023 klo 13:57

Futsalin lisenssikomitea rajoitti 10.1.2023 Naisten Futsal-Liigassa pelaavan MuSan ja Naisten Futsal-Liigassa ja Miesten Futsal-Liigassa pelaavan KaDyn pelaajasiirtoja. Seurat eivät olleet noudattaneet niille 31.5.2022 tehdyissä lisenssipäätöksissä asetettuja lisäehtoja toimittaa vaaditut vahvistukset siitä, ettei niillä ole lisenssimääräysten taloudellisten kriteerien kohdassa 5.3. mainittuja erääntyneitä, selviä ja riidattomia velkoja per 31.10.2022.

Seuroja vaadittiin osoittamaan, ettei niillä ole lisenssimääräysten taloudellisten kriteerien kohdassa 5.3. mainittuja erääntyneitä, selviä ja riidattomia velkoja per 31.12.2022.

MuSa on toimittanut vaaditut vahvistukset siitä, ettei sillä ole lisenssimääräysten taloudellisten kriteerien kohdassa 5.3. mainittuja erääntyneitä, selviä ja riidattomia velkoja per 31.12.2022. MuSan pelaajasiirtojen rajoitus päättyi 31.1.2023.

Kampuksen Dynamolla oli 31.12.2022 lisenssimääräysten taloudellisten kriteerien kohdassa 5.3. mainittuja erääntyneitä, selviä ja riidattomia velkoja. Lisenssimääräysten kohdan 13.1. mukaan, mikäli A-kriteerejä ei täytetä (lisenssiä haettaessa), lisenssiä ei voida ilman poikkeuslupaa myöntää. Jos lisenssin myöntämisen jälkeen ilmenee, ettei lisenssin haltija täytä A-kriteerejä vaadittavana ajankohtana, lisenssin haltijan lisenssi voidaan peruuttaa tai seuraa rangaistaan pisteiden vähennyksellä lisenssikauden aikana pelattavassa sarjassa ja/tai lisenssikautta seuravan kauden aikana pelattavassa sarjassa. Myös seuraan tulevien pelaajien pelaajasiirtoja voidaan rajoittaa määräaikaisesti.

Lisenssikomitea on määrännyt Kampuksen Dynamon miesten ja naisten edustusjoukkueille kuuden pisteen pistevähennykset. Vähennykset ovat voimassa miesten ja naisten edustusjoukkueiden osalta kauden 2023–2024 kilpailuissa.

Lisäksi KaDyn pelaajasiirtojen rajoitus on määrätty jatkumaan 15.2.2023 saakka. Kampuksen Dynamo ei voi rekisteröidä tänä aikana uusia pelaajia liigajoukkueisiinsa. Seura voi kuitenkin kutsua muissa seuroissa lainalla olevia pelaajiaan takaisin 2.2.2023 mennessä.

Seuralla on kymmenen päivää aikaa valittaa päätöksestä Urheilun oikeusturvalautakuntaan.

Lisätietoja:
SPL:N FUTSALIN LISENSSIKOMITEA