Kampuksen Dynamo aloitti Mestarien Liigan karsintaturnauksen räväkästi

Kampuksen Dynamo aloittiUEFA:n Mestarien Liigan karsintakierroksen Montenegrossa maalihurjastelulla. Islannin mestari FC Ísbjörninn kaatui numeroin 17–0.

Jukka Kytölä, Jere Intala ja Newton Jr. olivat iskussa kun Isbjörninn kaatui selvin lukemin. Kuva Kirsi Nummela.

25.8.2022 klo 02:55

Jyväskyläläinen Futsal Liigan hallitseva Suomen mestari Kampuksen Dynamo aloitti UEFA Mestarien Liigan karsintakierroksen Montenegron Podgoricassa murskaavasti. Dynamon jalkoihin jäi Islannin mestari FC Ísbjörninn peräti numeroin 17–0 (5–0).

KaDyn pelaajsta Jere Intala ja Newton Jr. viimeistelivät neljä maalia, toinen brasilialaisvahvistus Ítalo Henrique ja Lassi Lintula kolme maalia. Bene Filppu osui kahdesti, kapteeni Mikko Kytölä kerran. Parketilla nähdyistä kenttäpelaajista vain Jukka Kytölä jäi maaleitta napsien kuitenkin peräti seitsemän maalisyöttöä.

KaDyn maalivahti Niila-Ville Laitinen otti neljä tilastoitua torjuntaa, joista oikeastaan vain yksi oli vaativa. KaDyn montenegrolainen luotsi Vasko Vujović palasi täten kotikaupunkinsa futsal-parketeille perin voittoisissa tunnelmissa.

KaDy kiittää paikalle saapuneita fanejaan

Maalijuhlat ovat KaDyn seurahistorian suurin voitto paitsi europeleissä myös ylipäätään, mukaan lukien kaikki viralliset Palloliiton ja Uefan alaiset sarjat.

Lohkon illan toisessa ottelussa isäntäjoukkue KMF Titograd voitti 0–4 Andorran mestarin Encampin, joka on myös KaDyn seuraava vastustaja torstai-iltana kello 18:30.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä