K-ryhmän ja Palloliiton kesän iloisin Futiskiertue kiertää eri puolilla Suomea

K-ryhmän ja Suomen Palloliiton yhteistyö näkyy jälleen kesällä 2023 leikkimielisten Futiskiertue-tapahtumien myötä K-kauppojen pihoilla eri puolilla Suomea. Futiskiertue kannustaa lapsia liikkumaan.

Myös Huuhkajien ja Helmareiden maskotit Bubi ja Helmi ovat mukana Futiskiertueella.Kuva: SPL / Pinja Akkanen

30.5.2023 klo 15:52

Kesän aikana K-ryhmän ja Palloliiton valtakunnallinen Futiskiertue kiertää jälleen Suomea ja liikuttaa lapsia ja lapsenmielisiä 30 eri ulkotapahtumassa. Kiertue käynnistyi toukokuussa koulutapahtumilla ja kesäkuussa kiertue jatkuu kaikille avoimilla tapahtumilla.

Futiskiertueella lapset ja nuoret perheineen pääsevät testaamaan palloilutaitojaan erilaisissa hauskoissa liikuntaan ja jalkapalloon liittyvissä pisteissä. Osallistujat voivat haastaa kavereitaan esimerkiksi futisdartsissa, pöytäfutiksessa, katufutiksessa ja reaktiokisassa. Myös Huuhkajien ja Helmareiden maskotit Bubi ja Helmi kiertävät tapahtumissa ilahduttamassa lapsia!

Tapahtumat järjestetään yhteistyössä paikallisten K-kauppiaiden ja urheiluseurojen kanssa.

Futiskiertueen tapahtumiin on vapaa pääsy, tervetuloa! Tapahtumilla on säävaraus.

Kesäkuu, tapahtuma auki klo 14–18 (la 12-16)

7.6. Jyväskylä, K-Citymarket Keljo
8.6. Kuopio, K-Supermarket Matkus
9.6. Savonlinna, K-Citymarket Savonlinna
10.6. Mikkeli, K-Supermarket Karikko klo 12–16
14.6. Lahti, K-Citymarket Laune
15.6. Espoo, K-Supermarket Mankkaa
16.6. Helsinki, Tapahtumatori Stadion, Mäntymäen kenttä klo 15-19
17.6. Hämeenlinna, K-Citymarket Tiiriö
19.6. Helsinki, Tapahtumatori Stadion, Mäntymäen kenttä klo 15-19
27.6. Valkeakoski, K-Market Vanhakylä
28.6. Turku, K-Citymarket Länsikeskus
29.6. Turku, K-Citymarket Kupittaa
30.6. Tampere, K-Supermarket Nekala ja K-Rauta Otra Nekala

Heinäkuu, tapahtuma auki klo 14–18 (la 12–16)

4.7. Kouvola, K-Citymarket Kouvola
5.7. Lappeenranta, K-Citymarket Lappeenranta

Elo-syyskuu, koulutapahtumat paikalliskouluille klo 9.30–13.30:

22.8. Järvenpää K-Supermarket Pajala
23.8. Helsinki K-Supermarket Konala
24.8. Espoo K-Supermarket Suuris
29.8. Nakkila K-Supermarket-Onnipekka
30.8. Nokia K-Supermarket Löytis
31.8. Hollola, K-Supermarket Hollola
5.9. Vantaa K-Citymarket Tammisto

Futiskiertue-tapahtuminen tavoitteena on edistää lasten, nuorten ja perheiden hyvinvointia ja kannustaa nuoria liikkumaan. Tapahtumat ovat osa K:n ja Palloliiton välistä pääyhteistyökumppanuutta. K-ryhmä on Suomen Palloliiton pääyhteistyökumppani sekä maajoukkuetasolla että juniorityössä vuoden 2024 loppuun.

k-ryhma.fi/futiskiertue