Koulutusta seurojen toiminnanjohtajille ja valmennuspäälliköille – Haku avautuu elokuussa!

Palloliiton jäsenseurojen toiminnanjohtajille ja valmennuspäälliköille suunnattu SPL johtamisen erikoisammattitutkinto (JET) ja valmentamisen erikoisammattitutkinto (VEAT) eli JET/VEAT koulutus saa jatkoa. Haku SPL JET/VEAT II -koulutukseen avautuu elokussa. Tervetuloa mukaan kehittämään seurajohtamisen osaamista.

Haku SPL JET/VEAT II -koulutukseen käynnistyy elokuussa.Kuva: Ⓒ Outi Järvelä /Palloliitto

3.7.2023 klo 12:10

Palloliiton jäsenseurojen toiminnanjohtajille ja valmennuspäälliköille suunnattu SPL johtamisen erikoisammattitutkinto (JET) ja valmentamisen erikoisammattitutkinto (VEAT) eli JET/VEAT I -koulutus huipentui toukokuussa päätösjaksoon.

Kyseessä oli ensimmäinen työpareina suoritettu koulutus, jonka järjestivät yhteistyössä Suomen Palloliitto, Eerikkilä ja Hämeen ammatti-instituutti.

Toiminnanjohtajat suorittivat johtamisen ja yritysjohtamisen erikoisammattitutkinnon (JET) ja valmennuspäälliköt/urheilutoimenjohtajat valmennuksen erikoisammattitutkinnon (VEAT).

Ensimmäiseen JET/VEAT -koulutukseen osallistuivat EPS, FC Futura-juniorit, FC Honka, FC Kasiysi, HJK, Ilves, KoiPS, KuPS, MuSa ja NuPS.

Hakuaika SPL JET/VEAT II:lle on 15.8.-17.9.2023

Erinomaisen seurapalautteen seurauksena haku seuraavaan koulutusprosessiin käynnistyy 15. elokuuta. Mukaan valitaan seurojen laatujärjestelmän tasoilla 2-5 olevista seuroista 10-12 työparia. Koulutus järjestetään marraskuun 2023 ja toukokuun 2025 välisenä aikana.

Koulutus toteutetaan Eerikkilässä järjestettävin lähijaksoin sekä omassa seuraympäristössä työssä oppien. Lähijaksojen välissä koulutettavat osallistuvat etäyhteyksin toteutettaviin seurakohtaisiin sparrauksiin.

Eerikkilän lähijaksojen lisäksi osallistujille järjestetään kansainvälinen jakso, jonka aikana haetaan oppia ulkomailla toimivasta akatemiasta.

Koulutukseen liittyvät oppimistehtävät suunnitellaan niin, että ne vastaavat osallistujien oikeita työtehtäviä ja niistä saa työkaluja arjen seuratyöhön ja sen johtamiseen.

Tärkeä osa koulutusprosessia on seurojen keskinäinen verkostoituminen sekä osallistujien väliset keskustelut, joissa osaamista jaetaan ja kehitetään seurojen välillä.

Voit tutustua SPL JET/VEAT I -koulutukseen osallistuneiden seurojen kokemuksiin täältä >>

Lisätietoja:

Timo Huttunen, seurapalvelujohtaja, p. 040 823 5270