Jättiterassi ja ohjelmaa koko perheelle – Huuhkajat-etkoilla ja -jatkoilla virittäydytään Nations League -tunnelmaan!

Huuhkajien kesäkuun Nations League -ottelut ovat todellisia tapahtumapäiviä. Olympiastadionin edustalla Huuhkajat-etkot alkavat jo viisi tuntia ennen otteluiden alkua. Kesäilta jatkuu otteluiden päätyttyä vielä Huuhkajat-jatkojen merkeissä stadionin aukion jättiterassilla.

Pohjoiskaarre Suomen MM-karsintaottelussa Ranskaa vastaan.Kuva: Ⓒ SPL /Riku Laukkanen

19.5.2022 klo 13:25

Kesä alkaa Stadikalta, kun Huuhkajat isännöi kesäkuun Nations League -otteluissa lauantaina 4.6. Bosnia-Hertsegovinaa ja tiistaina 7.6. Montenegroa. Olympiastadion täyttyy vauhdilla klo 19.00 alkaviin otteluihin. Molempina tapahtumapäivinä Olympiastadionin aukiolla järjestetään kaikelle kansalle avoimet Huuhkajat-etkot ja -jatkot, joten paikalle kannattaa saapua jo hyvissä ajoin ennen otteluiden alkua.

- Loistavaa, että Huuhkajien kesän otteluissa pääsemme tarjoamaan katsojille entistä laadukkaamman otteluelämyksen, joka laajenee stadionin porttien sisäpuolelta myös Olympiastadionin aukion suurelle tapahtuma-alueelle. Etkoilla virittäydytään illan ottelun tunnelmaan, nautitaan jättiterassin ravintolapalveluista ja yhdessä yhteistyökumppaneidemme kanssa järjestämme monipuolista tekemistä koko perheelle. Ensimmäistä kertaa kokeilemme myös Huuhkajat-jatkoja eli jättiterassi palvelee Stadikan edustalla myös otteluiden jälkeen, kertoo Palloliiton tapahtumapäällikkö Antti Vanhala.

HUUHKAJAT-ETKOILLA MONIPUOLISTA OHJELMAA KOKO PERHEELLE

Huuhkajat-etkot käynnistyvät Olympiastadionin aukiolla molempina kesäkuun ottelupäivinä jo klo 14.00. Etkoilla Palloliitto tarjoaa yhteistyökumppaneineen tekemistä koko perheelle. Luvassa on kilpailuja, arvontoja, kasvomaalausta ja monipuolista jalkapalloaiheista tekemistä. Myös maajoukkueiden veikeät maskotit Bubi ja Helmi liihottavat ympäri tapahtuma-aluetta.

Maajoukkueen verkkokaupan myymälä palvelee katsojia niin Huuhkajat-etkoilla kuin Olympiastadionin sisäpuolella. Huuhkajat-etkojen ja -jatkojen ohjelma löytyy tämän uutisen lopusta ja tarkentuu vielä otteluiden lähestyessä.

HELSINGIN SUURIN TERASSI PALVELEE ETKOILLA JA -JATKOILLA

Ottelupäivinä Olympiastadionin aukiolle rakennetaan peräti 2000-paikkainen jättiterassi, joka palvelee janoisia ja nälkäisiä kannattajia. Terassin anniskelumyyntitiskeillä on tarjolla mietojen alkoholijuomien lisäksi myös viinejä ja väkevämpiä vaihtoehtoja. Kahvila- ja ruokapalveluiden myyntitiskeiltä on saatavilla kahvia, virvoitusjuomia, sekä pientä suolaista ja makeaa syötävää, kuten kahvileipiä, pizzapaloja, artesaanimakkaroita ja lihapiirakoita. Tarjolla on myös kasvisvaihtoehtoja.

Huuhkajat-etkojen aikana jättiterassin ravintola-alue on avoinna kaikille. Ottelun päätyttyä klo 21.00 jälkeen alaikäiset kannattajat pääsevät sisään vain aikuisen seurassa. Jättiterassi on avoinna otteluiden jälkeen klo 23.00 saakka. Anniskelu päättyy klo 22.30. Maksutapoina käyvät käteinen ja pankki-/luottokortti.

Jättiterassin viereisellä tapahtumalavalla on luvassa DJ-musiikkia ennen otteluita. Lisäksi etkoilla ja jatkoilla nähdään asiantuntijavieraita. Tapahtuman juontajana toimii tunnettu jalkapallokasvo Tero Karhu.

TIISTAINA ETKOILLAAN MYÖS BOLT ARENALLA PIKKUHUUHKAJIEN EM-KARSINTAOTTELUSSA

Tiistaina 7.6. Olympiastadionin ympäristössä vietetään todellista jalkapallopäivää. Olympiastadionin aukion Huuhkajat-etkojen lisäksi alle 21-vuotiaiden maajoukkue, Pikkuhuuhkajat, kohtaa viereisellä Bolt Arenalla klo 16.00 alkavassa EM-karsintaottelussa Azerbaidzhanin. Liput otteluun ovat alkaen 5 €/15 € ja liput ovat ostettavissa tästä.

- Pikkuhuuhkajien ottelun alkamisaika on ajoitettu siten, että Bolt Arenalta ehtii hyvin siirtymään vielä Huuhkajien otteluun. Suosittelemme saapumaan Olympiastadionille viimeistään tuntia ennen ottelun alkua, tapahtumapäällikkö Vanhala sanoo.

Ennen kesäkuun kolmea viimeistä EM-karsintaottelua Pikkuhuuhkajat on tasaisessa karsintalohkossaan vain kolmen pisteen päässä toisena majailevasta Itävallasta. EM-karsintalohkojen voittajat ja paras lohkokakkonen etenevät suoraan kesällä 2023 Romaniassa ja Georgiassa pelattavaan EM-lopputurnaukseen, ja muut lohkokakkoset jatkavat EM-jatkokarsintaan.

Helsingissä pelattavan EM-karsintaottelun lisäksi Pikkuhuuhkajat kohtaa 3. kesäkuuta vierasottelussa Itävallan, ja karsinnat huipentuvat Turussa 10. kesäkuuta pelattavaan otteluun Norjaa vastaan.

HUUHKAJAT-ETKOJEN JA -JATKOJEN OHJELMA LA 4.6. JA TI 7.6.

*Ohjelma tarkentuu vielä otteluiden lähestyessä.

• Yhteistyökumppaneiden tapahtumapisteet klo 14.00–18.30: Arvontoja, kilpailuita, jalkapalloaiheisia toimintapisteitä ja paljon muuta ohjelmaa koko perheelle. Menossa mukana Elisa, LähiTapiola, Motonet, OutsourceIT (vain TI 7.6.), Scandia Rent, Sinebrychoff, Stadium, Volkswagen ja Wolt.

• Palloliiton tapahtumapisteet klo 14.00–18.30: Ottelutapahtuman infopiste, freestylefutista, maajoukkueiden ihanat maskotit Bubi ja Helmi tavattavissa.

• Fanituotteet: Maajoukkueen verkkokaupan myymälä palvelee Olympiastadionin aukiolla koko Huuhkajat-etkojen ajan klo 14.00–18.30. Olympiastadionin sisäpuolella fanituotteita on saatavilla porttien avauduttua pohjoisen stadiontorin myyntipisteellä. Lisäksi puoliajalla A- ja E-katsomoiden takana on myynnissä kaulahuiveja.

• Jättiterassi: Ruokaa ja juomaa tarjolla ennen otteluita klo 14.00–18.30, sekä otteluiden jälkeen klo 23.00 saakka (anniskelu päättyy puoli tuntia aikaisemmin).

• Tapahtumalava: DJ-musiikkia ja asiantuntijavieraita. Tapahtumalavan juontajana Tero Karhu.

Tervetuloa viettämään kokonaista kesäpäivää Olympiastadionille!

Varmista paikkasi Olympiastadionilla – Hanki lippusi! >>

Mikä merkitys Nations Leaguella on, mistä pelataan? Lue tästä >>