Jalkapallo-Säätiön alueellisten rahastojen avustuspäätökset 2024

Jalkapallo-Säätiön hallitus on päättänyt myönnettävistä avustuksista vuodelle 2024.

Kuvituskuva.Kuva: Ⓒ SPL /Jyri Sulander

13.5.2024 klo 16:24

Jalkapallo-säätiön tarkoituksena on jalkapalloilun edistäminen ja kehittäminen Suomessa. Säätiö on tukenut suomalaista jalkapalloa jo vuodesta 1975 alkaen muun muassa vähävaraisten tai syrjäytymisuhan alla olevien lasten ja nuorten jalkapallotoimintaa edistämällä.

Seuroilla oli maaliskuussa 2024 mahdollisuus hakea avustuksia Keski-, Länsi- ja Pohjois-Suomen rahastoista.

• Keski-Suomen rahastosta avustuksia myönnettiin 6 eri hakemukselle yhteensä 11 500 euroa

• Länsi-Suomen rahastosta avustuksia myönnettiin 42 eri hakemukselle yhteensä 30 000 euroa

• Pohjois-Suomen rahastosta avustuksia myönnettiin 11 eri hakemukselle yhteensä 24 000 euroa

Jalkapallo-Säätiön hallitus päättää avustamisen periaatteista vuodelle 2025 elokuussa 2024. Avustushaku toteutetaan jo vakiintuneeseen tapaan syys-lokakuussa ja päätökset avustettavista kohteista tehdään joulukuussa 2024.

Tulevia vähävaraisille suunnattuja avustushakuja varten säätiön hallitus kiinnittää huomiota seuroihin perustettavien ja jo perustettujen rahastojen toimintaperiaatteiden tarkempaan selvittämiseen jo hakuvaiheessa. Säätiön avustaminen kohdentuu seurojen hallituksessa tai vuosikokouksessa päätettyjen ”virallistettujen” ja toimintasäännöiltään selkeästi kuvattuihin tukirahastoihin. Jo aiemmin säätiön hallitus on linjannut, että se ei voi avustaa yksittäisiä henkilöitä tai perheitä, vaan avustukset kohdennetaan niitä tarvitseville henkilöille Suomen Palloliiton jäsenseurojen kautta.

Lue lisää Jalkapallo-Säätiöstä

Etkö löytänyt etsimääsi?