HyPS nousee Regions’ Cupin finaalin – Atlantis Akatemia peluuttanut semifinaalissa pelioikeudettomia pelaajia

Palloliiton kilpailutoiminta on muuttanut 16. elokuuta pelatun HyPS-Atlantis Akatemia Regions’ Cupin semifinaalin tuloksen HyPS:n voitoksi 3-0 (ottelutulos 0-1). Atlantis Akatemia peluutti ottelussa pelioikeudettomia pelaajia

Kuvituskuva.

23.8.2022 klo 17:56

Palloliiton kilpailutoiminta on tehnyt päätöksen koskien Atlantis Akatemian pelaajien pelioikeutta Regions’ Cupin ottelussa HyPS – Atlantis Akatemia 16.8.2022. Tarkistuksessa on tullut ilmi, että Atlantis Akatemia on peluuttanut ottelussa kahta pelaajaa, joiden pelaajastatus on ollut joko ammattilainen tai sopimuksellinen amatööri.

Regions’ Cupin pelioikeusmääräyksissä on yksiselitteisesti määritelty, että Regions’ Cupissa voivat pelata vain pelaajat, joiden status on amatööri. Atlantis on saanut Regions’ Cupia koskevan infopaketin 18.5.2022 ja tässä infopaketissa on myös pelioikeutta koskeva kohta. Lisäksi Regions’ cupin pelioikeusmääräykset on julkaistu Palloliiton sivustolla.

Palloliitto on pyytänyt Atlantikselta selvityksen pelaajien statuksesta. Selvityksen mukaan pelaajan Chidera Ajunwoko status on sopimuksellinen amatööri ja pelaajan Konan Odilon Kouakou status on ammattilainen. Atlantiksen mukaan kumpikaan pelaaja ei ole pelannut kauden aikana seuran Miesten Kakkosen joukkueessa. Atlantiksen mukaan Kouakoun pelaajasopimus olisi purettu, mutta Palloliitto ei ole saanut asiasta ilmoitusta ja pelaajarekisterijärjestelmä ilmoittaa päätöksentekohetkellä pelaajan statukseksi ammattilainen.

Päätöksestä voi valittaa seitsemän vuorokauden kuluessa sen tiedoksisaannista Palloliiton vastalauselautakunnalle.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä