Huuhkajien pelaajat mättivät urakalla maaleja pääsiäisenä

Joel Pohjanpalon hurja maalivire sai jatkoa eilen maanantaina. Verkkoja pääsivät pöllyttämään myös Benjamin Källman, Oliver Antman, Daniel Håkans sekä Miro Tenho.

Oliver Antman pääsi pitkästä aikaa maalien makuun Tanskan pääsarjassa. Arkistokuva.Kuva: FCN / Gonzales Sport Photo

2.4.2024 klo 17:13

Joel Pohjanpalo teki kauden 19. maalinsa Italian Serie B:ssä ja samalla sivusi viime kauden maalimääräänsä. Venezia FC siirtyi Reggianaa vastaan Pohjanpalon maalilla jo 2–0-johtoon, mutta Reggiana nousi lopulta 3–2-voittoon. Jesse Joronen torjui Venezian maalilla.

Pohjanpalo on viimeistellyt maalin neljässä peräkkäisessä ottelussa – maalipörssin kärkinimi on yhdeksän edellispelin aikana jäänyt maaleitta vain kerran. Venezia on kolmantena pisteen suorasta nousupaikasta.

Tanskassa FC Nordsjaelland oli pääsiäisen aikaan kahdesti tositoimissa. Ensin se kohtasi Tanskan cupissa AGF:n, mutta joutui taipumaan 2–3 Oliver Antmanin juostessa kentälle 70. minuutilla.

Liigassa Antman avitti kauden toisella maalillaan Nordsjaellandin 3–2-voittoon Midtjyllandista. Antman tuli viisi minuuttia ennen loppua vaihtoon – Carljohan Eriksson oli molemmissa peleissä penkillä.

Allsvenskan potkaistiin käyntiin Ruotsissa, ja avauskierros tarjosi suomalaisittain sekä hyviä että huonoja uutisia. Miro Tenho onnistui heti maalinteossa Allsvenskan-debyytissään Djurgårdenin voittaessa IFK Göteborgin 4–1. Ikävämpänä uutisena oli joukkuetoveri Rasmus Schüllerin vakava loukkaantuminen. Schülleriltä murtui nilkka, kun hän joutui pahan taklauksen kohteeksi.

Myös Norjassa saatiin kausi käyntiin. Hugo Keto joutui antautumaan kahdesti Sandefjordin maalilla, kun Rosenborg piti pisteet kotonaan 2–0-voitolla. Pikkuhuuhkajien Santeri Väänänen oli isäntien penkillä.

Sarjaporrasta alempana Daniel Håkans sai heti maalitilinsä auki, kun Vålerenga pelasi 1–1-tasapelin Sogndalin kanssa. Håkans pelasi koko pelin.

Lukas Hradecky on jälleen askeleen lähempänä Bundesliigan mestaruutta, kun Bayer Leverkusen nousi viime hetkillä tappioasemasta 2–1-voittoon Hoffenheimista. Samaan aikaan Leverkusenin pahin uhkaaja Bayern München hävisi omassa ottelussaan Dortmundille 0–2. Leverkusen kasvatti joukkueiden välisen eron jo 13 pisteeseen, kun seitsemän kierrosta on jäljellä.

Fredrik Jensenin Augsburg pelasi kotonaan 1–1-tasapelin FC Kölniä vastaan. Jensen tuli vaihtoon 79. minuutilla. Augsburgin neljän ottelun voittoputki katkesi, mutta tappiottomien otteluiden putki venyi viiteen – joukkue taistelee vielä europaikoista ollen seitsemäntenä.

2. Bundesliigassa Anssi Suhonen ei onnistunut kääntämään HSV:lle voittoa. Suhonen juoksi kentälle 64. minuutilla, kun HSV pelasi 1–1-tasapelin Greuther Fürthin vieraana. HSV on neljäntenä pisteen päässä nousukarsintapaikasta.

Englannin Championshipissä Glen Kamaran Leeds jatkoi taistelua noususta, kun pääsiäisen ympärillä pelattiin kaksi kierrosta.

Ensimmäisessä ottelussa Kamara syötti Leedsin avausmaalin, kun Leeds ja Watford tasasivat maalit lukemin 2–2. Toisessa pelissä Leeds nousi viime hetkillä 3–1-voittoon Hullista. Kamara tuli molemmissa otteluissa 84. minuutilla vaihtoon.

Leeds on ollut tämän vuoden puolella hurjassa vireessä pelaten 15 ottelua peräkkäin ilman tappiota – niistä peräti 13 on päättynyt voittoon. Leeds on tiukasti taistelemassa suorasta noususta Valioliigaan, ja joukkue on sarjassa toisena pisteen Ipswichiä perässä. Takana kyttää Leicester pisteen päässä.

League Onessa Exeter jatkoi tappiottomien otteluiden putkeaan. Ensin Exeter pelasi 1–1-tasapelin Charltonin kanssa, ja sen jälkeen voitti Cheltenhamin vieraissa 2–1. Viljami Sinisalo ja Ilmari Niskanen pelasivat täydet minuutit. Exeter paranteli asemiaan ollen sarjassa nyt 15.

Skotlannin Valioliigassa Aberdeen otti toisen peräkkäisen voittonsa, kun Ross County kaatui 2–1. Richard Jensenin urakoi koko pelin. Aberdeen on yhdeksäntenä.

MLS:ssa Robert Taylor oli tositoimissa myös maaottelutauon aikana, mutta se ei Inter Miamia auttanut, kun New York Red Bull oli kotonaan vahvempi lukemin 4–0. Taylor pelasi ottelussa vajaan tunnin.

Pääsiäisenä Inter Miami tasasi pisteet New York Cityn kanssa. Taylor juoksi 1–1-tasapelissä vaihtoon 77. minuutilla.

MLS:ssa nähtiin suomalaiskohtaaminen, kun Lassi Lappalaisen Montreal kohtasi Matti Peltolan DC Unitedin. DC United voitti ottelun 1–0. Peltola pelasi reilun tunnin, ja Lappalainen tuli vaihdosta kentälle 68. minuutilla.

Teemu Pukin ja Robin Lodin Minnesota United puolestaan hävisi Philadelphia Unionin vieraana 0–2. Pukki tuli vaihtoon 70. minuutilla ja Lod viimeisellä kympillä.

Jere Uronen palasi suoraan Huuhkajien leiriltä Charlotten kokoonpanoon ja tuli lisäajalla kentälle, kun se voitti Columbus Crew'n 2–0. Pääsiäisenä Uronen otti paikkansa avauskokoonpanossa, kun Charlotte pelasi 1–1-tasapelin Cincinnatin kanssa.

Kaan Kairinen pelasi Sparta Prahan keskikentällä koko ottelun, kun Sparta jatkaa sarjakärjessä voitettuaan Ceske Budejovicen 1–0.

Benjamin Källman iski kauden seitsemännen maalinsa, mutta se jäi laihaksi lohduksi Cracovian hävitessä Pogon Szczecinin vieraana 1–3. Maalilla Källman ohitti viime kauden maalimääränsä. Källman ja Arttu Hoskonen saivat vastuuta koko ottelun.

Nikolai Alho pelasi koko ottelun, kun Volos otti sarjapaikkansa kannalta tärkeän voiton kaadettuaan Kifisian 4–1. Alho pelasi Jasin Assehnounin tavoin koko pelin. Volos repäisi samalla kolmen pisteen eron putoamisrajaan.