Huuhkajien Montenegro-ottelun tapahtumista lisätietoja – UEFA ei jatka rasismitutkintaa

UEFA ei jatka tutkintaa Huuhkajien Montenegro-ottelun tapahtumista.

Huuhkajat kohtasi Montenegron vieraskentälläKuva: Ⓒ Juha Tamminen /Juha Tamminen

27.9.2022 klo 18:39

Suomen joukkueenjohto ja joukkue kertoivat UEFAn nimeämälle erotuomaristolle ja otteludelegaatille näkemyksensä Montenegro-ottelussa tapahtuneesta rasismitapauksesta välittömästi ottelun jälkeen.

Samassa yhteydessä erotuomaristo ja otteludelegaatti ilmoittivat Suomen joukkueenjohdolle, että asia on heidän tiedossaan ja huomioitu, mikä rauhoitti voimakkaita tunteita herättäneen tilanteen ottelun jälkeen.

Tänään tiistaina Palloliiton ja UEFAn välillä käydyissä keskusteluissa on kuitenkin selvinnyt, että otteludelegaatin raportti ei lopulta johda asian tutkintaan.

UEFAn järjestelmässä tutkinnan käynnistäminen edellyttää pelaajan vahvistusta tai pelaajan omaa ilmoitusta asiassa tai toisten pelaajien, toimihenkilöiden tai erotuomareiden vahvistusta asialle. Glen Kamara ei halua tehdä asiasta virallista ilmoitusta UEFAlle eikä kommentoida asiaa.

Rasismiepäily ei etene UEFAn kurinpidon tutkintaan.