Huuhkajat kohtaa Skotlannin kesäkuussa

Skotlanti isännöi Suomea EM-kisoihin valmistavassa A-maaottelussa 7. kesäkuuta. Huuhkajat pelaa kesäkuussa myös toisen maaottelun, joka julkaistaan lähiaikoina.

Huuhkajat haastaa Skotlannin kesäkuussa.Kuva: Ⓒ SPL /Riku Laukkanen

23.1.2024 klo 13:59

Suomen ja Skotlannin välinen ottelu käynnistyy Hampden Parkilla Glasgow'ssa perjantaina 7. kesäkuuta Suomen aikaa kello 21.45.

Skotlanti selvitti tiensä Saksassa 14. kesäkuuta käynnistyvään EM-lopputurnaukseen sijoittumalla karsintalohkossaan toiseksi Espanjan jälkeen. Skotlanti on FIFA-rankingissa sijalla 36.

Huuhkajien kisapaikka ratkeaa maaliskuun EM-jatkokarsinnoissa. Wales isännöi Suomea jatkokarsintojen välierässä Cardiff City -stadionilla torstaina 21. maaliskuuta.

Mikäli Suomi voittaa Walesin, kohtaa Huuhkajat kotikentällä jatkokarsintojen A-polun finaalissa tiistaina 26. maaliskuuta Puolan ja Viron välisen välierän voittajan. Jos Huuhkajat häviää välieränsä, pelaa se kotikentällä A-maaottelun toisen välierän häviäjää vastaan. Maaliskuun kotiottelun lipunmyynnistä tiedotetaan lisää vielä tällä viikolla.

Jatkokarsintojen A-polun voittaja pelaa kesän 2024 EM-lopputurnauksessa lohkossa D, jossa se kohtaa Hollannin, Itävallan ja Ranskan.

Suomi pelaa kesäkuussa vieraskentällä myös toisen A-maaottelun, joka julkaistaan lähiaikoina. Kesäkuun A-maaotteluiden lipunmyynnistä tiedotetaan myöhemmin.

Skotlanti – Suomi.

Etkö löytänyt etsimääsi?