Huuhkajat kohtaa EM-jatkokarsintojen välierässä Walesin vieraskentällä

Maaliskuussa pelattavien EM-jatkokarsintojen arvonta suoritettiin torstaina Nyonissa Sveitsissä.

EM-jatkokarsintojen A-, B- ja C-polut.Kuva: Ⓒ UEFA via Getty Images /Kristian Skeie

23.11.2023 klo 13:18

Suomi arvottiin jatkokarsintojen A-polulle. Huuhkajat kohtaa välierässä vieraskentällä Walesin. Mahdollisessa finaalissa Huuhkajia vastaan asettuisi Puolan ja Viron välisen välierän voittaja. A-polun finaali arvottiin pelattavaksi Walesin tai Suomen kotikentällä.

– Arpa ei ollut ihan suosiollinen, sieltä tuli se kovempi vaihtoehto. Walesista meillä on kokemuksia Nations Leaguesta. Wales on kova joukkue, se on ihan selvä, päävalmentaja Markku Kanerva kommentoi heti arvonnan jälkeen.

– Positiivista oli se, että jos voitamme Walesin, saamme finaalin kotikentälle. Silloin meillä olisi takana varmasti ihan huikea kannustus. Ei mikään optimaalinen arvontatulos, mutta kaikki on mahdollista, Kanerva sanoi.

Palloliitto tiedottaa ottelupaikoista ja lipunmyynnistä mahdollisimman pian.

EM-jatkokarsintoihin osallistuu yhteensä 12 joukkuetta, joista kolme ansaitsee paikan Saksassa kesällä 2024 pelattavaan EM-lopputurnaukseen. Joukkueet jakautuvat A-, B- ja C-poluille, joissa ne pelaavat yksiosaiset välierät sekä yksiosaiset finaalit, joiden voittajat saavat kisapaikan. Paikat jatkokarsintoihin on ansaittu UEFA Nations League -menestyksen perusteella.

EM-jatkokarsinnat, A-polku

Välierät 21.3.2024
Puola – Viro
Wales – Suomi

Finaali 26.3.2024
Wales / Suomi – Puola / Viro

Suomen Palloliiton virallinen matkakumppani Elämys Sport tarjoaa valmiit matkapaketit ottelulippuineen kaikkiin vierasotteluihin.  Lue lisää ja ole matkassa mukana kohti Saksan EM-lopputurnausta!

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä