Hoskosen tavoitteena maajoukkuedebyytti – "Erittäin hyvä fiilis"

HJK:n toppari Arttu Hoskonen on A-maajoukkueen mukana ensimmäistä kertaa, kun Huuhkajat kohtaa Romanian kotona 23.9. ja Montenegron vieraissa 26.9.

Arttu Hoskonen antamassa nimikirjoituksia Huuhkajien Meet & Greet -tilaisuudessa.Kuva: Ⓒ Riku Laukkanen /Riku Laukkanen

20.9.2022 klo 18:50

25-vuotias toppari Arttu Hoskonen on noussut A-maajoukkueeseen hieman pitempää reittiä. Interin kasvatti on miettinyt mahdollista maajoukkuekutsua vasta viimeiset pari vuotta.

– Kun siirryin HJK:hon vuonna 2021, asetin tavoittekseni päästä Huuhkajien mukaan sinä aikana kun Klubissa pelaan. Nyt täällä ollaan. Olen katsonut kaikki Huuhkajien matsit kotona, ja nyt pääsen olemaan itse joukkueen mukana. Erittäin hyvä fiilis. Hoskonen tunnelmoi.

Avauskokoonpanon vakiomiehenä sekä kotimaan että Euroopan kentällä luutiva Hoskonen on perinteinen keskuspuolustaja, joka on hyvä pääpalloissa ja pitää kaksinkamppailuista. Huuhkajien usein käyttämä kolmen topparin linja sopii turkulaiselle mainiosti, sillä seurajoukkuetasolla hän on pelannut vastaavassa järjestelmässä jo vuosia.

– Pelasin Interissä keskimmäistä ja oikeanpuoleista topparia, ja HJK:ssa yleensä oikeata topparia. Molemmat paikat sopivat hyvin, Hoskonen kertoo.

Huuhkaja-legendat ja Hoskosen seurajoukkuekaverit Paulus Arajuuren, Joona Toivion ja Jukka Raitalan ovat lopettaneet maajoukkueessa vasta hiljattain, joten kilpailutilanne maajoukkueen alakerrassa on tällä hetkellä varsin avoin. Hoskonen tervehtii kilpailua ilolla.

– Totta kai meillä puolustajilla on tosi kova kilpailuasetelma, kuten sen pitääkin Suomen maajoukkueessa olla. Meillä on hyviä jätkiä, jotka pelaavat kovissa seuroissa, ja totta kai se auttaa itseänikin pelaamaan paremmin ja yrittämään kaikkensa, Hoskonen kommentoi.

Nations Leaguen päättävissä otteluissa Hoskosella on selvä tavoite.

– Tavoitteenani on saada debyytti tehtyä. Se on päällimmäisenä mielessä, Hoskonen kertoo.

Huuhkajat kohtaa Romanian Olympiastadionilla 23.9. klo 21.45. Linkki lipunmyyntiin >>

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä