HJK joutui vajaalukuisena taipumaan Romalle

HJK:n hyvä taistelu ei riittänyt torstain Eurooppa-liigan ottelussa AS Roman vieraana, vaan loppulukemat Stadio Olimpicolla olivat 3-0.

Toni Koskela HJK:n vaihtopenkin tuntumassaKuva: Ⓒ Juha Tamminen /Juha Tamminen

16.9.2022 klo 09:58

Ottelun kannalta ratkaiseva käänne nähtiin jo 13 peliminuutin jälkeen. HJK-kapteeni Miro Tenho joutui alimpana miehenä rikkomaan Roman Andrea Belottia ja sai tilanteesta varoituksen. Tilanne tarkistettiin kuitenkin VAR:n avulla ja lopulta tuomiona oli suora punainen kortti.

HJK taisteli kuitenkin vajaalla hienosti, eikä Roma löytänyt keinoja murtaa vastustajan puolustusta. Puolen tunnin kohdalla vierasmaalikin oli lähellä, kun Arttu Hoskonen puski David Brownen keskityksestä voimalla tolppaan. Roma alkoi kuitenkin jakson loppua kohden saada yhä enemmän otetta, mutta HJK viimeisenä lukkonaan maalivahti Conor Hazard kesti.

Tauolle mentiin maalittomissa tasalukemissa, mutta alle viisi minuuttia toisen jakson alun jälkeen numerot olivat 2-0. Ensin asialla oli tauolla kentällä vaihdettu Paulo Dybala ja heti perään Lorenzo Pellegrini. HJK:n miesalivoima alkoi näkyä ja Roma käytännössä hallitsi toista jaksoa kauttaaltaan.

Toisen jakson puolivälissä Belotti vielä lisäsi Roman johtoa ja 3-0-lukemat tuntuivat kelpaavan isännillekin ja nämä jäivät myös loppunumeroiksi.

– Harmittaa tietysti, että pelin kuva muuttui jo niin aikaisin, ja yritimme sitten vain selviytyä, HJK:n päävalmentaja Toni Koskela kuvaili seuran verkkosivuilla.

- Virheistä rankaistaan meitä todella isolla kädellä – siitä meidän täytyy ottaa oppia, kun pelaamme näin laadukkaita vastustajia vastaan. Olen kuitenkin ylpeä siitä, miten miehekkäästi aloitimme ottelun meille poikkeuksellisissa oloissa. Sitä meidän täytyy ehdottomasti ottaa tästä esityksestä mukaan.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä