Helmarit helmikuussa Pinatar Cupiin

Murciassa pelattavaan turnaukseen osallistuvat Suomen lisäksi Slovenia, Filippiinit ja Skotlanti.

Helmarit osallistuu Pinatar Cupiin.Kuva: Ⓒ SPL /Jimi Soinila

24.1.2024 klo 14:55

Naisten A-maajoukkue pelaa vuoden ensimmäiset ottelunsa helmikuussa Espanjassa. Helmarit kohtaa Filippiinit A-maaottelussa keskiviikkona 21. helmikuuta ennen Pinatar Cupin käynnistymistä. Neljän joukkueen turnauksessa pelataan välierät sekä finaali ja pronssiottelu.

Suomi kohtaa Slovenian Pinatar Cupin välierässä lauantaina 24. helmikuuta. Finaali ja pronssiottelu pelataan tiistaina 27. helmikuuta.

Helmarit pelaa kaikki kolme otteluaan Pinatar Arenalla Murciassa. Otteluiden alkamisajoista ja televisioinnista tiedotetaan myöhemmin. Suomen joukkue Espanjan leirille julkaistaan tiistaina 13. helmikuuta.

Helmikuun ottelut valmistavat Suomea keväällä käynnistyviin EM-karsintoihin, joissa Helmarit pelaa A-liigassa. A-liigan lohkovoittajat ja -kakkoset saavat suoran kisapaikan Sveitsissä kesällä 2025 pelattavaan EM-lopputurnaukseen kun taas lohkokolmoset ja -neloset pelaavat kisapaikasta jatkokarsinnoissa. EM-karsintojen lohkoarvonta suoritetaan 5. maaliskuuta.

A-maaottelu 21.2.2024
Suomi – Filippiinit