Helmareiden juhlaotteluun varattu paikkoja jopa 5 000 junioripelaajalle – Kaukaisimmat vieraat Rovaniemeltä saakka!

Suomi kohtaa Kroatian UEFA Nations Leaguen ottelussa Helsingin Bolt Arenalla perjantaina 27. lokakuuta klo 18.45. Ottelussa juhlistetaan naisten A-maajoukkueen 50-vuotista taivalta, joka käynnistyi Suomen ja Ruotsin välisellä maaottelulla Maarianhaminassa vuonna 1973. Juhlaottelun tavoitteena on täyttää 10 000-paikkainen Bolt Arena.

Helmareiden Eveliina Summanen jakamassa nimikirjoituksia nuorille faneille syyskuun Slovakia-ottelun jälkeen.Kuva: Ⓒ SPL /Jimi Soinila

5.10.2023 klo 10:27

"En oo ikinä mun elämässä oottanut mitään niin paljon" - Saga (10-v.), FC Santa Claus Juniorit T12–13

Kolmen viikon kuluttua pelattavan juhlaottelun lipunmyynti on käynnistynyt vilkkaasti, sillä otteluun on myyty jo yli 4 000 lippua. Lähes puolet myydyistä lipuista on juniorijoukkueille tarkoitettuja suosittuja joukkuelippuja. Myyntiin on avattu myös uusi lipputyyppi, aikuisten joukkuelippu.

- Olemme todella iloisia siitä, millaista kiinnostusta Helmareiden 50-vuotisjuhlaottelu on herättänyt jo yli kolme viikkoa ennen ottelua. Meidän tavoitteemme on myydä Bolt Arena loppuun ja järjestää juhlat, joista puhutaan pitkään. Joukkueiden näkökulmasta ajankohta osuu täydellisesti myös kauden päättäjäistapahtuman järjestämiseen, Palloliiton markkinointipäällikkö Mikko Laitinen kommentoi.

Bolt Arenan Itäkatsomo varattiin loppuun joukkuelippujen osalta nopeasti, ja nyt myyntiin on avattu paikkoja myös stadionin Eteläpäädystä. Junioripelaajille on varattu Bolt Arenan kapasiteetista alustavasti noin 5 000 paikkaa, joten juniorijoukkueille riittää yhä paikkoja stadionin molemmista päätykatsomoista, joista Pohjoispääty avataan myyntiin Eteläpäädyn täytyttyä.

Kaukaisin Helmareiden juhlaotteluun paikkansa varmistanut juniorijoukkue on lähdössä matkaan Rovaniemeltä, lähes 1000 kilometrin päästä. FC Santa Claus Junioreiden T12–13 -joukkueen vastuuvalmentaja Tommi Kangas ja joukkueenjohtaja Kaisa Kangas ovat innokkaita jalkapalloharrastajia ja maajoukkuekannattajia, jotka halusivat tarjota ikimuistoisen Helmari-elämyksen joukkueen pelaajille. Noin 40-henkinen ryhmä odottaa matkaa innokkaasti, ja matkaa tullaan seuraamaan Palloliiton kanavissa lisää lähiviikkoina.

- Jännittää, enkä jaksa enää oottaa, Milka (11-v.) kommentoi.

Juniorijoukkueiden joukkuelippu maksaa 100 euroa, ja lippu sisältää pääsyn otteluun 16 lapselle (6–17 v.) ja 4 aikuiselle. Myös lisälippujen ostaminen muun joukkueen viereen on mahdollista. Joukkuelippujen myynti päättyy SU 22.10. tai kunnes liput on myyty loppuun. OSTA JUNIORIJOUKKUEIDEN JOUKKUELIPPU TÄÄLTÄ >>

Joulupukin pienet apulaiset Korvatunturilla. FC Santa Claus Junioreiden T12–13 lähtee kannustamaan Helmareita juhlaotteluun Rovaniemeltä saakka.Kuva: Santa Claus Office

Uutena lipputyyppinä aikuisten joukkuelippu!

Helmareiden juhlaottelussa on kokeilussa myös uudenlainen lipputyyppi, aikuisten joukkuelippu, joka sisältää pääsyn otteluun 16 aikuiselle. Aikuisten joukkuelipun hinta on 125 euroa. Kokeilulla halutaan madaltaa myös aikuisjoukkueiden kynnystä lähteä viettämään yhteistä aikaa ja jalkapallokauden päättäjäisiä Helmareiden juhlaotteluun!

Aikuisten joukkueliput tulivat myyntiin keskiviikkona 4.10., ja lippuja on myynnissä Bolt Arenan Eteläpäätyyn. Myös lisälippujen ostaminen muun joukkueen viereen on mahdollista. Myös aikuisten joukkuelippujen myynti päättyy SU 22.10. tai kunnes liput on myyty loppuun. OSTA AIKUISTEN JOUKKUELIPPU TÄÄLTÄ >>

Tärkeä etappi kohti B-liigan lohkovoittoa – Matka kohti EM-lopputurnausta 2025 jatkuu!

Helmarit aloitti uuden kilpailun, UEFA Nations Leaguen, syyskuussa voittamalla Slovakian Turussa ja Romanian Bukarestissa. Kuusi pistettä kerännyt Suomi johtaa lohkoaan B-liigassa – Slovakia ja Kroatia ovat kolmessa pisteessä ja Romania pisteittä.

Nousu A-liigaan antaisi Suomelle erinomaiset lähtöasetelmat vuoden 2024 EM-karsintoihin ja takaisi paikan EM-jatkokarsinnoissa. EM-karsinnat pelataan samalla järjestelmällä kuin Nations League. Lue lisää UEFA Nations Leaguesta täältä.

Helmareiden otteluohjelma UEFA Nations Leaguessa

Ladataan otteluita