Hämeenlinna on Palloliiton 17. kaupunkikumppani

Hämeenlinnan kaupunki ja Palloliitto allekirjoittivat kaupunkikumppanuuden aiepöytäkirjan tiistaina 16.5. Hämeenlinnasta tuli näin järjestyksessään 17. Palloliiton kaupunkikumppani.

Hämeenlinnan kaupunkikumppanuuden aiepöytäkirja allekirjoitettiin tiistaina 16.5.

17.5.2023 klo 11:09

Palloliiton tavoitteena on sopia kaupunkikumppanuudesta kaikkien C22 kaupunkien kanssa. Tiistaina (16.5.) allekirjoitettu kaupunkikumppanuuden aiepöytäkirja Hämeenlinnan kaupungin ja Palloliiton välillä on jo 17. kumppanuus.

Aiepöytäkirjalla vahvistetaan kaupungin, seurojen ja Palloliiton säännöllistä keskusteluyhteyttä erityisesti vastuullisuuteen ja hyvinvointiin, kouluyhteistyöhön, jalkapallon ja futsalin olosuhteisiin sekä tapahtumiin liittyvissä asioissa. Tavoitteena on tukea kaupungin, seurojen ja Palloliiton strategisten tavoitteiden toteutumista.

Kaupunkikumppanuuksien keskeisenä tavoitteena on löytää ratkaisuja liikkumattomuuden ja syrjäytymisen ehkäisyyn.

Tiistain allekirjoitustilaisuudessa olivat mukana Hämeenlinnan kaupunginjohtaja Olli-Poika Parviainen, sivistys- ja hyvinvointijohtaja Päivi Raukko, liikuntapäällikkö Päivi Joenmäki sekä Hämeenlinnan Liikuntahallit Oy:n toimitusjohtaja Tuire Järvinen. Paikallisia seuroja edustivat HJS:n puheenjohtaja Juho Juusela sekä toiminnanjohtaja Tommi Laitila. Palloliitosta kumppanuutta oli sinetöimässä aluepäällikkö Jouni Koivuniemi.

Kaupunginjohtaja Olli-Poika Parviainen näki kaupunkikumppanuudessa pelkkää hyvää:

-Kaupunkikumppanuuden avulla voimme tehdä Hämeenlinnasta yhä enemmän jalkapallokaupungin. Meille on suuri lisäarvo saada Palloliitolta tukea kumppanuuden myötä tulevan automaattisen vuorovaikutuksen avulla. Erityisesti olosuhteiden kehittäminen yhdessä Palloliiton asiantuntijoiden kanssa on meille tärkeää.

-Hämeenlinnassa on hyvää työtä tekevä HJS, ja muitakin seuroja, mutta nyt pääsemme tekemään asioita yhdessä vielä laajemmin hartioin, iloitsi kaupunginjohtaja Parviainen.

Lisätietoja Palloliiton kaupunkikumppanuuksista:
Jouni Koivuniemi
SPL Läntisen alueen aluepäällikkö
jouni.koivuniemi(a)palloliitto.fi

Aluepäällikkö Jouni Koivuniemi ja Hämeenlinnan kaupunginjohtaja Olli-Poika Parviainen myhäilivät tyytyväisinä allekirjoitettuaan kaupunkikumppanuuden aiepöytäkirjan.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä