Grassroots-maaliäänestys keräsi jälleen supersuosion – kaksoisvoitto matkasi Rovaniemelle!

Kahden viikon ajan Palloliiton kanavissa kestänyt Vuoden grassroots-maali 2022 -kilpailu on nyt päättynyt ja voittajat ovat selvillä.

24.2.2023 klo 20:43

Kilpailuun lähetettiin tänä vuonna peräti 319 maalivideota ympäri Suomen. 20 ehdokasta valittiin mukaan äänestykseen, jonka tulokset ovat nyt selvillä. Näet kaikki 20 ehdokasta yllä olevalta videolta

Äänestys oli jälleen kerran supersuosittu ja äärimmäisen tiukka. Hyväksyttyjä ääniä rekisteröitiin kaikkiaan 3744 kappaletta ja voittaja ratkesi vain 17 äänen erolla!

Äänestyksen voitti Rovaniemen Palloseuraa edustava 15-vuotias Anttu Saarinen upealla puolivolleysta lähteneellä kaukolaukauksella SJK:ta vastaan. Hän sai kaikista äänistä 9,1 prosenttia. Saarinen saa äänestyksen voitosta palkinnoksi Motonetin jalkapallomaalin, kaksi kausikorttia Huuhkajien EURO2024-karsintoihin, sekä maajoukkueiden pelipaidan suosikkipelaajansa nimikirjoituksella.

– Aivan huikia fiilis voitosta, tämä on kyllä oikea perjantaipäivän piristys! Maali syntyi viime vuoden touko-kesäkuussa Seinäjoella. Voitettiin peli 2–1, ja tämä oli minun toinen maali siihen peliin. Ensimmäinenkin meni "boksin" rajoilta aika lailla yläkulmaan, joten ajattelin, että kokeillaan uudestaan, Saarinen tunnelmoi tuoreeltaan juuri ennen RoPS:n B-junioreiden perjantai-illan harjoituksia.

Äänestyksessä toiseksi sijoittui upealla pyörähdyksellä ja taidokkaalla viimeistelyllä niin ikään Rovaniemen Palloseuraa edustava 12-vuotias Matleena Seitamaa. Hän sai 8,7 prosenttia äänistä.

Kolmantena palkittiin PKKU:n 14-vuotias Jessi Sipilä todellisella tahtomaalilla, joka sai 6,9 prosenttia äänistä.

Suomen Palloliitto kiittää kaikkia tämän vuoden grassroots-maalikilpailuun osallistuneita. Äänestykseen valittujen maalien ulkopuolellekin jäi vielä iso liuta toinen toistaan upeampia osumia jalkapallo- ja futsalkentiltä ympäri Suomen. Näitä maaleja tullaan nostamaan Palloliiton sosiaalisen median kanavissa pitkin vuotta 2023.