Futsalin P19-lopputurnaus: Ylöjärven Ilves mestariksi

Futsal P19 -Liigan lopputurnaus pelattiin viikonloppuna Pirkkalan vapaa-aikakeskuksessa. Turnauksesta odotettiin kovatasoista, ja Pirkkalan parketilla nähtiinkin neljä erinomaista futsalottelua viikonlopun aikana. Mestariksi seuloutui Ylöjärven Ilves, joka kukisti finaalissa HauPa / FC Kemi YJ:n. Pronssia nappasi GFT YJ jättäen turnausisäntä PJK:n neljänneksi.

P19 Ylöjärven IlvesKuva: Esa Norvia

6.4.2022 klo 14:51

Lauantain välierät olivat tiukkoja vääntöjä, joiden ratkaisut nähtiin viimeisillä minuuteilla. Ensimmäisessä välierässä Ylöjärven Ilves kellisti mestaruutta puolustaneen GFT YJ:n 5–3 (1–1). Espoolaisetkin ehtivät johtaa ottelua toisen puoliajan alussa, mutta YIlves puristi rinnalle ja ohi, ja ratkaisi ottelun tyhjään maaliin GFT:n hakiessa tasoitusta lentävällä maalivahdilla.

Toisessa välierässä HauPa / FC Kemi YJ kaatoi isäntäjoukkue PJK:n 3–1 (0–0). PJK:lla oli ottelussa lukuisia maalipaikkoja, mutta HauPa / FC Kemi YJ:n uhrautuva puolustus ja maalilla hyvin pelannut Tatu Tallavaara antoivat joukkueelleen mahdollisuuden voittaa. Vajaa minuutti ennen ottelun päätöstä Otto Mäntylä iskikin voittomaalin ja viimeisteli loppulukemat vielä tyhjään PJK-nuottaan.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä