Futsalin alueelliset palkittavat kaudella 2021–2022

Alueelliset palkittavat keväällä päättyneeltä futsalkaudelta on valittu. Palkinnot tullaan jakamaan erikseen sovittavissa otteluissa alkukauden aikana. Suuret onnittelut kaikille palkituille!

Futsalkauden 2021-2022 alueelliset palkittavat on valittu. Jukka Kytölä valittiin Itäisen alueen Vuoden futsalpelaajaksi.

13.9.2022 klo 17:49

Eteläinen alue

Vuoden Futsalpelaaja: Antti Koivumäki, GFT

Vuoden Futsalvalmentaja: Ilkka Somero, HIFK FS

Vuoden Futsalerotuomari: Hanna Peltonen

Respect-palkinto: Raimo Kalliokoski, GFT
Seuran puheenjohtajana Raimo Kalliokoski on vienyt pitkään seuraa eteenpäin, laventanut toimintaa useamman naisten ja nuorten joukkueen myötä, ja samalla saanut Espoon kaupunkia suhtautumaan futsaliin vuosi vuodelta myötämielisemmin. Kalliokosken uraan mahtuu futsalissa ”kaikki mahdollinen.” Hän on ollut myös perustamassa Futsal-Liigaseurat -yhdistystä ja toiminut sen hallituksessa alusta alkaen. Lisäksi pitkä erotuomariura tuo roppakaupalla laajaa osaamista ja näkemystä.

Respect-palkinto: Juhani Säilä, HIFK FS
Juhani Säilä on Zenith Myllypuron pitkän linjan pelaaja, ja pelaajauransa jälkeen seurassa yleistoimijana ja joukkueenjohtajana puurtanut armoton futsalmies.  Zenithin puolentoista vuosikymmenen mittaisen Futsal-Ykkösen kauden ja lopulta Futsal-Liigaan nousun jälkeen luovutettua sarjapaikkansa HIFK:lle Juhani on jatkanut IFK:n miesten joukkueen joukkueenjohtajana ja hoitanut joukkuetta kuin omaansa.

Itäinen alue

Vuoden Futsalpelaaja: Jukka Kytölä, KaDy

Vuoden Futsalvalmentaja: Vasko Vujović, KaDy

Vuoden Futsalerotuomari: Hassan Soltani

Respect-palkinto: Pekka Hahl, WJK
Pekka Hahl on taistellut suomalaisen futsalin puolesta silloin, kun maajoukkuemenestys ei vielä nostanut lajia otsikoihin. Hän on ollut yksi lajin voimakkaimmista rakentajista vuosien varrella ja tehnyt pitkän päivätyön lajin eteen uskoen futsalin tulevaisuuteen Suomessa. Pekka vei futsalin asioita vahvasti eteenpäin myös Palloliiton hallituksessa. Pekka Hahl on toteuttanut lisäksi uskomaansa tarinaa todeksi omassa seurassaan. Pekan johtama WJK Varkaus on kasvattanut futsalin liigapelaajia ja pelannut kaikkia mahdollisia juniori- ja alueellisia sarjoja.

Läntinen alue

Vuoden Futsalpelaaja: Netta Hannula, MuSaFutsal

Vuoden Futsalvalmentaja: Juha Helander, MusaFutsal

Vuoden Futsalerotuomari: Roosa Tuomi

Respect-palkinto: Risto Hiltunen, PJK
Risto on PJK:n futsaltoiminnan henki ja sydän, joka on vuosia johtanut seuran futsaltoimintaa ja toiminut seurassa monissa rooleissa. Risto on seurannut läheltä futsalin edustusjoukkueen vaiheita ja ollut mukana niin hyvinä kuin heikoimpinakin päivinä. Ristolla oli monivuotinen projekti seuran poikajoukkueen valmentajana. Projekti päättyi viime keväänä P19 Futsal-Liigan lopputurnaukseen. Risto tekee päivästä toiseen jatkuvaa ja tinkimätöntä työtä seuransa futsaltoiminnan kehittämisessä ja ylläpitämisessä. Lisäksi Risto toimii seuran johtokunnassa varapuheenjohtajana.

Respect-palkinto: Tommy Lundberg, SoVo
Someron Voiman valmennuspäällikkö on tehnyt suuren työn futsalin kehittymiseen eteen Somero-Salo-Karkkila-Forssa-Loimaan alueella. Hänen aktiivisuutensa ansiosta Somerolle on vuosien varrella tullut monta uutta juniorijoukkuetta futsaliin, myös tyttöjen ja naisten puolelle. Tommy hoitaa usean joukkueen tausta-asiat, varustehankinnat, salivuorot jne. Hän tekee valtaisan määrän talkootyötunteja viikon aikana ja aina yhtä innokkaasti.

Pohjoinen alue

Vuoden Futsalpelaaja: Tiia Juntikka, FTK-Tornio

Vuoden Futsalvalmentaja: Maria Lehto – Laura Jantunen, FTK-Tornio

Vuoden Futsalerotuomari: Tom Prove

Respect-palkinto: Lauri Kauppinen, FC OPA
Lauri on tehnyt arvokasta työtä pitkäaikaisena taustatoimijana ja moniosaajana hallitustasolla ja joukkueiden taustoilla kaikissa eri rooleissa. Hän on tehnyt ansiokkaasti töitä seuran toiminnan organisointiin ja kehittämiseen vuosikaudet, ja hän on FC OPA:n perustajajäsen. Lisäksi hän on kerännyt arvokasta tilastodataa seuran kilpailutoiminnasta vuosikaudet. Lauri Kauppinen on vahva vaikuttaja sekä jalkapallon että futsalin toiminnan osalta niin seurassaan kuin alueellisestikin. Hän on osallistunut aiemmin jo Pohjois-Suomen piirin aikoina toiminnan kehittämiseen piirihallituksessa.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä