Eteläinen alue palkitsi kauden 2023 menestyjiä ja seuratoimijoita

Suomen Palloliiton Eteläinen alue palkitsi perjantaina 9.2. Seurojen ääni -seminaarissa vuoden 2023 ansioituneita.

Palkittavat 2023 - illallinen

10.2.2024 klo 15:46

Matti Peltola, Vuoden pelaaja 2023

Hieno pelaaja, hieno kausi ja loistava tulevaisuus. Matti esiintyi vahvasti niin Veikkausliigassa HJK:n paidassa kuin Huuhkajissakin. Ura jatkuu Pohjois-Amerikassa. Onnea matkaan Masa!

Aada Mäkelä, Vuoden tyttöpelaaja 2023

Aada tekee ympärillään olevista pelaajista parempia. Luo maalintekopaikkoja ja pystyy viimeistelemään myös itse. Koko kauden joukkueen parhaimmistoa sekä TBSM, HJK/2 ja Suomi U17.

Dario Naamo, Vuoden poikapelaaja 2023

Hienoa kausi takana ja hienoa tulevaisuus edessä Dario teki Veikkausliigadebyyttinsä FC Hongassa 2022 ja viime kaudella myös maalihanat aukesivat. Tulevalla kaudella mies nähdään SJK:n riveissä Veikkausliigassa.

Gabriel Garcia Xatart, Vuoden Valmentaja 2023

"Suurinta missä olen ollut mukana", totesi Gabi viime vuoden lopulla. EIF:in upea nousu Veikkausliigaan puhuu puolestaan. Hieno kausi hienolta valmentajalta. Tästä on hyvä jatkaa kohti seuran historian ensimmäistä Veikkausliigakautta,

Aleksi Lalli, Vuoden nuorten valmentaja 2023

Mittava työ nuorten pelaajien kehittämisessä HJK:ssa Hän on ansiokkaasti mm. 09-ikäluokassa sekä eri ikäluokkien talenttivalmentajana. C14- ja C15-joukkueiden talenttivalmentaja. Pelaajien kehittäminen ja auttaminen läpimurtoon ensin kansalliselle ja sitä kautta kansainväliselle huipulle on Aleksille sydämen asia.

Vuoden lasten valmentajat 2023

Sarianna Petrell

Sarkun tapa valmentaa on positiivinen ja samalla jalkapallokeskeinen. Toiminnassa korostuu yhdessä toimiminen ja hänen johdollaan on turvallista onnistua ja epäonnistua – yksilöinä ja yhdessä. Vanhemman sitaatti: “Sarkku on sytyttänyt jalkapallon innon, joukkuehengen liekin ja reiluuden järkkymättömyyden meidän lasten sydämiin”.

Joel Oksanen

Joel Oksanen toimii Käpylän Pallon 2014 United joukkueen vastuuvalmentajana. Hän kehittää itseään valmentajana intohimoisesti ja hänen positiivinen ja vaativa valmennustyylinsä tuo todella hyviä tuloksia pelaajakehityksessä.

Pekka Hämäläinen

Pekka on työskennellyt HJK:ssa U6-U9 joukkueiden vastuuvalmentajana vuodesta 2015 lähtien. Hänellä on erinomainen kyky organisoida toimintaa. Vaativa valmentaja, joka kohtaa lapset yksilöinä.

Jarno Fagerroos

Tällä hetkellä Jarno valmentaa FC Kasiysin poikien U10 ja U11 ikäluokkia. Pelaajamäärät ovat kasvaneet kyseisissä ikäluokissa ja jäsentyytyväisyys huitelee pilvissä. Pitkä kokemus ja osaaminen paistavat päivittäin läpi puheissa ja teoissa.

Joona Manninen , Vuoden erotuomari 2023

Joona on jatkuvasti kehittänyt itseään erotuomarina Vahva kausi Ykkösessä, jonka johdosta hän debytoi Veikkausliigassa heinäkuussa ottelussa HJK-Ilves.

Valentin Smirnov, Vuoden lupaava erotuomari 2023

Valentinilla on takana menestyksekäs kausi niin jalkapallon kuin futsalinkin puolella eri rooleissa. Jalkapallossa hän debytoi syksyllä erotuomarina Miesten Kakkosessa ja tuomitsi Turussa pelatussa Kai Pahlman SM-lopputurnauksessa finaalin.

Helsingin Palloseura, Vuoden seura 2023

Jäsenmäärän kasvu, Kansallinen Liiga, oma seuratalo ja olosuhdekehitys, monipuolinen toiminta sekä vahva paikallinen identiteetti. Helsingin Palloseura tekee vahvaa ja menestyksekästä työtä Pakila Roadin ympäristössä ja koko suomalaisessa jalkapallossa.

Juha-Pekka Partanen, Vuoden seuratyöntekijä 2023

Jusu on FC POHUN arjen sielu. Seuran jäsenmäärä on kasvanut ja seuran toiminta on kehittynyt. Hän on valmis auttamaan jokaista seuran jäsentä, kun he apua tarvitsevat. Jusu jaksaa olla ystävällinen, auttamishaluinen ja aikaan saava työntekijä. Hän kuuluu siihen isoon porukkaan, joka ei näy otsikoissa näy, mutta työnjälki näkyy.

Respect-palkinnot 2023

Pauli Silvennoinen

Todellinen KäPa-aktiivi ja ikoni Pauli Silvennoinen on ollut seuran toiminnassa mukana vuodesta 1958. Matkan varrella mahtuu lukematon määrä tehtäviä ja valtava määrä työtä. Pauli on Ikikäpalainen, joka omalla toiminnallaan ja esimerkillään on osaltaan ollut luomassa korvaamatonta suomalaista ja paikallista jalkapallohistoriaa ja myötävaikuttanut siihen, että Käpylän Pallo on kyennyt nousemaan myös vaikeiden aikojen ylitse nykyiseen menestykseen.

Mauri Forsblom

Varmasti lähes kaikki tuntevat Maukan. Vuosikymmenien työ jalkapallon parissa mm. toimittajana, valokuvaajana ja seuratoimijana. Viime vuodet Maukka on toiminut FC HIK:in puheenjohtajana ja rakentanut hankolaisen jalkapallon tulevaisuutta sekä konkreettisesti myös olosuhteita.

FC Honka ry, kohti hiilineutraalisuutta -selvitys

FC Honka ry on ottanut merkittävän, uuden askeleen vastuullisuustyössä kartoittamalla seuran toiminnan hiilijalanjäljen. Selvityksen kautta pystytään tuomaan laaja-alaisesti tietoon seuratyön ilmastoa kuormittavimmat asiat. Työn kautta on hyvä lähteä konkreettisiin tekoihin hiilijalanjäljen vähentämiseksi.

Olympiakomitea, Fiksu seura –palkinto 2023 (ympäristövastuullisuus), HerTo

Olympiakomitean Fiksu seura -palkinto kannustaa seuroja kokeilemaan ja kehittämään ympäristön ja seuran kannalta kestäviä toimintatapoja. Palkinnon tavoitteena on nostaa näitä hyviä toimintamalleja ja jakaa niitä laajemmalle seurakentässä. Seuran fiksut toimintatavat voivat liittyä esim. liikenteeseen, tapahtumiin, ruokaan, välineisiin, olosuhteisiin tai viestintään. Vuoden 2023 Fiksu seura -ehdokkaiden arvioinnissa painotus oli energiaa säästävillä toimilla. Herttoniemen Toverit palkitaan 2 000 euron palkinnolla.

Palkittavat 2023 - illallinen

Palkittavat 2023 - osa 1