Etelä vei Minialueturnauksen nimiinsä maalieron turvin

Myös Länsi ja Pohjoinen keräsivät neljästä ottelustaan yhdeksän pistettä. Turnauksen kaikki ottelut ovat katsottavissa Palloliiton YouTube-kanavalta.

Etelä juhli minialueturnauksen voittoa viime vuoden tapaan.

15.3.2023 klo 15:20

U15-poikien (2008 ja myöhemmin syntyneet) Minialueturnaus päättyi Etelän joukkueen mestaruuteen. Samu Kosken luotsaama Etelä voitti kolme neljästä ottelustaan – joukkue mätti tiistaina ja keskiviikkona peräti 14 maalia.

– Näimme turnauksessa reilut sata pelaajaa, ja meillä on nyt paljon enemmän tietoa ikäluokasta. Peleissä tuli paljon maaleja, missä on hyvät ja huonot puolensa – oli hieman huolestuttavaa, että 50 minuutin peleissä tuli repsahduksia. On tärkeää, että pelaajat heittäytyvät jokaiseen otteluun ja taistelevat niissä loppuun asti, U15-päävalmenta Kai Nyyssönen toteaa.

– Nämä olivat hektiset kaksi päivää. Aloitimme eilen pelaamaan kello 15:00, ja poistuimme hallilta vasta iltakymmenen maissa. Tänään palasimme hallille aamuyhdeksältä. Aluevalmentajat näyttivät pelaajille klippejä pelipalavereissa, mutta pääpaino oli selkeästi pelaamisessa.

U15-poikien seuraava maajoukkuetapahtuma koittaa jo huhtikuun alussa. Minihuuhkajat matkaa Unkariin turnaukseen, jossa joukkue kohtaa isäntämaan lisäksi Slovakian sekä Puolan. Kroatian turnaus puolestaan järjestetään 10.–14. toukokuuta.

– Joukkue Unkarin turnaukseen nimetään ensi viikon alussa. Etelä Liiga alkaa viikonloppuna, ja tulemme katsomaan sarjapelejä ennen valintoja. Katsomme luonnollisesti myös minialueturnauksen otteluita ja erityisesti tiettyjen pelipaikkojen pelaajien otteita, Nyyssönen avaa.

– Osalla pelipaikoista on erinomainen kilpailutilanne, mutta joillekin paikoille on vähemmän vaihtoehtoja. Unkariin ja Kroatiaan matkaaviin ryhmiin tulee varmasti jonkin verran muutoksia – pyrimme antamaan mahdollisimman monelle pelaajalle ensimmäisen maaottelun. On tärkeää, että nuoret pelaajat kokevat kansainvälisen tason.

Tiistai:

Joshua Tala TiPS
Alberto Velasquez HJK
Adam Zaitra HJK

Kaikkien joukkueiden pelaajalistat löytyvät täältä.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä