E-jalkapallon Suomen Cup 2023

Turnauksessa kilpaillaan 2500 € palkintopotista ja e-jalkapallon maajoukkuepaikoista.

E-jalkapallon Suomen Cup 2023

27.1.2023 klo 20:00

Suomen Palloliitto järjestää jälleen e-jalkapallon Suomen Cupin ja ilmoittaminen aukeaa helmikuun alussa. Suomen Cupissa pelinä toimii EA SPORTS™ FIFA 23 ja turnaukseen voi osallistua PlayStation 5 ja Xbox Series S|X -konsoleilla sekä PC:llä. Lisäksi 12-15 -vuotiaiden sarjassa on erillinen polku PlayStation 4 -pelaajille.

Mukaan voivat osallistua kaikki Palloliiton jäsenseurojen alaiset seurat. Samasta seurasta voi olla mukana useampi joukkue kilpailussa. Joukkue muodostuu 2-4 pelaajasta ja osallistuminen on maksutonta.

Turnauksen palkintopotti on 2500€ ja avoimen sarjan voittajajoukkue tulee saamaan kutsun e-jalkapallon maajoukkuetapahtumaan.

ILMOITTAUTUMINEN

Pelattavia sarjoja on kolme:​

• 12-15 -vuotiaat (PlayStation 4)

• 12-15 -vuotiaat (Playstation 5, Xbox Series S|X & PC)

• avoin sarja (vähintään 16 vuotta täyttäneet)

Ilmoittautumiset tehdään ensisijaisesti seuran tai joukkueen toimesta Palloliiton kilpailujärjestelmän (TASO) kautta. Ilmoittautuminen alkaa helmikuun alussa ja on auki 23.2.2023 asti.

Alla pikaohjeet kuinka seuran tai joukkueen Taso-käyttäjät voivat ilmoittaa joukkueen mukaan turnaukseen:
Kirjaudu Tasoon > valitse Kilpailut > Ilmoittaudu "E-jalkapallo 2023" ja valitse "E-jalkapallon Suomen Cup"

Pelaajat ilman seuraa tai joukkuetta:

Ilman seuraa olevat joukkueet voivat ilmoittautua erillisellä lomakkeella, joka julkaistaan samalla, kun ilmoittautuminen aukeaa. Joukkueen osallistumisen vahvistaa seura, joten suosittelemme olemaan suoraa yhteydessä seuraan osallistumisesta.

MITÄ OSALLISTUJILTA VAADITAAN?

Jokaiselta turnaukseen osallistuvalta pelaajalta vaaditaan FIFA 23 -peli ja mahdollisuus pelata sitä verkon yli. Alustana käy PlayStation 4 (vain 12-15 -vuotiaiden erillinen turnauspolku) tai PlayStation 5, Xbox Series S|X ja PC. Joukkueessa on oltava vähintään kaksi pelaajaa. Yksi pelaaja voi edustaa vain yhtä joukkuetta. Osallistujien tulee olla täyttänyt 12 vuotta ennen ensimmäistä ottelua.

TURNAUSFORMAATTI

• Peli: FIFA 23

• Pelialusta: PlayStation 4 (vain 12-15 -vuotiaille), PlayStation 5, Xbox Series S|X tai PC

• Joukkuekoko: 2-4

• Pelimuoto: 1v1 (1. kierros ja pudotusottelut) ja 2v2 (livefinaali)

AIKATAULU

Vaihe Päivämäärä
Aloitusviikonloppu 4.-5.3.
Lohkovaihe päättyy 17.3.
Pudotusottelut 23.3.
Livefinaali 1.4.

TURNAUKSEN KULKU LYHYESTI

Turnauksen 1. kierros pelataan lohkovaiheena, jossa joukkueet kohtaavat muut lohkon joukkueet kaksiosaisissa otteluissa. Otteluita tulee arvioilta 5-7 kpl per joukkue. Ottelut samaa joukkuetta vastaan tulee pelata samanaikaisesti tai peräkkäin (sama pelaaja ei voi pelata kumpaakin ottelua).

32-64 parasta joukkuetta etenee pudotusotteluihin, jotka pelataan BO3-formaatilla eli kahdella otteluvoitolla etenee jatkoon. Hävinnyt joukkue tippuu ulos turnauksesta. 4-8 parasta joukkuetta selviää livenä järjestettävään lopputurnaukseen, joka pelataan Helsingissä 1.4.2023.

Lopullinen turnausformaatti tarkentuu osallistujamäärän perusteella.
Lisätiedot ja kysymykset: e-jalkapallo@palloliitto.fi

Etkö löytänyt etsimääsi?