Anni Hartikainen sivuun Slovakia-otteluun valmistautuvasta Helmareista

Päävalmentaja Marko Saloranta ei täydennä Suomen joukkuetta tiistain Nations League -kohtaamisen alla.

Anni Hartikainen Turun Veritas Stadionilla syyskuussa Slovakiaa vastaan.Kuva: Ⓒ SPL /Jyri Sulander

3.12.2023 klo 11:00

Maajoukkue matkusti Turussa torstaina pelatun Romania-ottelun jälkeen Slovakiaan perjantaina. Helmareista Aada Nurmi, Anni Hartikainen, Lotta Lindström ja Natalia Kuikka jäivät ennalta sovitusti Captain's Ball -gaalaan palkittaviksi.

Gaalassa vuoden Kansallisen Liigan pelaajan palkinnon voittaneen Anni Hartikaisen piti matkustaa lauantaiaamuna muiden gaalaan osallistuneiden pelaajien tavoin Trnavaan. Hartikainen ei ole kuitenkaan pystynyt osoittamaan sitoutumista yhdessä joukkueen kanssa sovittuihin toimintaperiaatteisiin ja Helmareiden vaalimaan ammattimaisuuteen. Tämän vuoksi Hartikainen ei päävalmentajan päätöksellä liity Slovakian tiistaina 5. joulukuuta kohtaavan maajoukkueen mukaan.

– Meillä on joukkueessa täysi keskittyminen tiistain Slovakia-otteluun. Valitettavasti Anni ei toimintatavoillaan osoittanut samanlaista sitoutumista joukkueeseen ja sen tavoitteisiin kuin muut gaalaan sovitusti osallistuneet pelaajat, ja hän myöhästyi lennolta. Tämän vuoksi hän jää nyt sivuun ryhmästä, päävalmentaja Marko Saloranta kertoi.

– Olen pettänyt joukkueen luottamuksen ja pyydän anteeksi. Toivon, että saan ajan myötä mahdollisuuden voittaa heidän luottamuksensa takaisin. Harmittaa ja kaduttaa todella paljon, Hartikainen sanoi.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä