Aikuisten harrastefutisturnaus 5v5 CUP pelataan viidellätoista paikkakunnalla

Suomen Palloliitto järjestää yhteistyössä paikallisten seurojen kanssa yhteensä 15 yksipäiväistä aikuisten harrastefutisturnausta touko-syyskuussa eri puolilla Suomea. Ilmoittautuminen turnauksiin on auki.

5v5 CUP Seinäjoella.Kuva: Outi Järvelä

4.4.2024 klo 11:34

5v5 Cup -turnaukset ovat hyvän mielen tapahtumia, joissa korostuvat peli-ilo, kannustaminen ja yhdessäolo. Tapahtumat ovat suunnattu niin aikuisten harrastejoukkueille kuin uusille ryhmille. Turnauksessa pelataan miesten ja naisten sarjat sekä universal-sarja, joka sopii hyvin vasta-alkajille.

– Toivottavasti osallistujien joukossa on paljon myös harrastejalkapallotapahtumien ensikertalaisia. Joukkueen voi kasata vaikkapa työ- tai kaveriporukasta. Myös muiden lajien harrastajat ovat erittäin tervetulleita mukaan, sanoo Palloliiton seurakehittäjä Paavo Kurkaa.

5v5 CUP oli ensimmäinen jalkapalloturnaus, johon olen osallistunut. Turnaus oli hieno ja hyväntuulinen tapahtuma! Oli hienoa, että näin aloittelijoinakin pääsimme "oikeiden" pelien makuun. Ja pistimme edes vähän kampoihin.

Terhi

Tapahtumat ja järjestäjäseurat 2024:

25.5. Tampere – TPV
15.6. Kaarina – KaaPo
15.6. Pori – FC Jazz Juniorit
29.6. Vaasa – VPS Juniorit
13.7. Lappeenranta – FC LaPa
13.7. Paimio – PaiHa
3.8. Kangasala – FC Kangasala
10.8. Vaasa – VIFK
10.8. Turku – FC Inter
24.8. Kajaani – KajHa
24.8. Hämeenlinna – HJS
24.8. Rovaniemi – FC Santa Claus Napapiiri
31.8. Kuopio – Kuopion Elo
7.9. Oulu – ONS
28.9. Jyväskylä – PaRi

Tapahtumasta jäi mieleen positiivinen muisto ja kipeät jalat. Toivottavasti saadaan jatkossakin porukka kasaan tämmöiseen tapahtumaan.

Juha-Matti

5v5 Cup järjestettiin ensimmäisen kerran viime vuonna. Tällöin tapahtumia järjestettiin viidellä eri paikkakunnalla. Tänä vuonna onnistunut konsepti halutaan laajentaa vielä kattavammin ympäri maata ja useamman seuran ohjelmaan:

– Viime vuonna tapahtumat onnistuivat hyvin sekä joukkueiden että järjestävien seurojen ja Palloliiton yhteistyön näkökulmasta. Kerrytimme paljon kokemusta, jonka pohjalta konseptia on helppo lähteä laajentamaan ja jalostamaan eteenpäin. Viime vuoden joukkueilta saatu palaute oli yksiselitteistä: turnauksia halutaan lisää, iloitsee Kurkaa.

5V5 cup oli hyvän mielen jalkapallotapahtuma. Turnauksessa pääsi pelaamaan sopivan tasoisia pelejä toisia naisten harrastejoukkueita vastaan. Pelit pelattiin mielestäni hyvässä ja reilussa hengessä. Peliminuutteja kertyi päivän aikana mukavasti. Oman joukkueen kannustaminen ja onnistumisista yhdessä iloitseminen oli päivässä parasta!

Sonja

Kokoa oma joukkueesi ja ilmoittaudu mukaan turnaukseen: palloliitto.fi/5v5-cup