U16-pojat kohtaavat Viron keskiviikkona

• Maajoukkueet

Elokuussa Eerikkilässä leireilevät U16-pojat (2006 ja myöhemmin syntyneet) kohtaavat Viron kahdessa maaottelussa. Molemmat ottelut pelataan keskiviikkona 25.8. ja peliaika on 2 x 40 minuuttia.

Ensimmäinen ottelu alkaa 15.30 ja toinen pienen tauon jälkeen 17.30. Molemmat näkyvät Palloliiton Youtube-kanavalla suorana.

Alun perin Minihuuhkajien oli määrä pelata tuplamaaottelu Islantia vastaan, mutta joukkue ei päässyt matkustamaan Suomeen. U16-poikien päävalmentaja Kai Nyyssönen iloitsee siitä, että Viro-ottelut järjestyivät nopealla varoitusajalla.

– Täytyy kiittää maajoukkuemanagereita ja erityisesti Ville Sairasta. On hienoa, että saamme pelata nyt kaksi kansainvälistä peliä. En ole tosin ikinä aiemmin kokenut kahta kansainvälistä peliä peräkkäin niin, että välissä on vain lyhyt puolen tunnin breikki. Nyt saamme kuitenkin kaksi joukkuetta pelaamaan ja pelaajille riittävästi peliaikaa, Nyyssönen kertoo.

– Tärkeintä on, että pääsemme toteuttamaan nuorille maaottelutapahtuman. Nuorten maajoukkueotteluissa on ollut noin puolentoista vuoden tauko, joten pitkä aika on vierähtänyt edellisistä, Nyyssönen päättää.

Katso elokuun leirille nimetty joukkue täältä. >>

• P2006