U16-pojat nimetty elokuun maajoukkueleirille

• Maajoukkueet

Minihuuhkajien oli määrä pelata tuplamaaottelu Islantia vastaan, mutta Islanti ei pääse matkustamaan Suomeen.

U16-pojat (2006 ja myöhemmin syntyneet) leireilee Eerikkilässä 23.–26. elokuuta. Ikäluokan Minialueturnaus järjestettiin heinäkuun lopussa, jolloin mukana oli suuri määrä pelaajia – päävalmentaja Kai Nyyssönen myöntää, että leiriryhmän valitseminen aiheutti jälleen päänvaivaa.

– Minialueturnauksessa oli sata poikaa, ja leirille nimettiin 29 pelaajaa. Olemme käyneet pelaajia tarkkaan läpi valmennustiimimme kanssa, ja meillä on hyvä ryhmä kasassa. Hyviä pelaajia jäi varalistalla, ja myös pois sieltä, Nyyssönen toteaa.

Vuotta vanhemman ikäluokan tapaan myös U16-poikien tuli pelata kaksi maaottelua Islantia vastaan, mutta vallitsevan koronatilanteen takia vierasjoukkue ei matkusta Suomeen.

– Viime päivät ovat olleet hektisiä, kun olemme pyrkineet järjestämään maaotteluita. Valitettavasti se ei onnistunut, mutta onneksi pääsemme työskentelemään yhdessä näinä haastavina aikoina. Näemme nyt pelaajia pienemmässä ryhmässä ja pääsemme viemän asioita eteenpäin. On tärkeää, että pystymme tekemään hommia yhdessä säännöllisesti.

U16-pojat joutuu vielä odottamaan vuoden ensimmäisiä maaotteluitaan, mutta syyskuun lopussa pyritään järjestämään maaotteluita. Marraskuun puolivälille on suunniteltu Suomen ja Ruotsin välistä tuplamaaottelua.

– Toivottavasti pääsemme pelaamaan syksyllä. Sitä ennen pelaajilla on aikaa tehdä vaikutus omissa seurajoukkueissaan sekä aluetoiminnassa. Minä ja muut valmentajat kiertelemme otteluissa sekä tapahtumissa – kaikilla pelaajilla on mahdollisuus nousta mukaan seuraavaan maajoukkueryhmään.

Joukkue leirille:
Ruoppi Otto KuPS
Rättäri Ossi Ilves
Viitala Johannes Ilves

Poisjääneet: Abdulmuttaleb Abdulrasoul Mustafa HJK, Ezeh David HJK, Huovila Vilho FC Lahti, Ingman Emil HJK, Kingsley Kwasi Kwaw HJK, Kiviranta Akseli GrIFK, Leveälahti Emil HJK, Mentu Pyry HJK, Ndabawedje Colin FC Lahti, Pasanen Samuel FC Lahti.

Juttua päivitetty 24.8. : Päivitetty joukkueen muutoksia

• P2006