Tuleva jalkapallokausi 2022 - eteläinen alue

• Alueuutiset

Tuleva jalkapallokausi 2022 Eteläisellä alueella

Sarjailmoittautumiset päättyvät portaittain tammi-helmikuussa 2022

Aikuiset sekä nuorten (Tulevaisuus- ja KaveriMaailma) 31. tammikuuta, lasten (LeikkiMaailma) 28. helmikuuta. U15-12 8v8 ja 5v5 sarjat myös 31.1. mennessä. Ne sarjat, mihin sarjapaikka on ansaittu, ilmoitetaan meidän toimestamme Tasoon ja joukkueita pyydetään vahvistamaan ilmoittautumiset erillisten ohjeiden mukaan.

Toimihenkilöt

Kaikkien seura- ja joukkuetoimijoiden tulee tehdä rooli Pelipaikassa. Pelipaikassa ylläpidetään taustahenkilöiden yhteystietoja ja sieltä ne päivittyvät Tasoon. Roolin uudistamisen voi käydä tekemässä uuden pelipassikauden alkaessa joulukuun alusta lähtien, vain aktiivisten tiedot päivittyvät Pelipaikasta Tasoon, siksi uudistaminen on tärkeää. Tarkasta Tasosta (välilehti Seuratiedot), että sieltä löytyvät ajan tasalla olevat seuratoimijatietonne.

Pelipaikkaan liittyvät asiat hoituvat jäsenpalveluiden kautta ja tässä linkki tukiportaaliin: tuki.palloliitto.fi/fi/support/home.

Alueelliseen sarjaan ilmoittautuminen

Tapahtuu osoitteessa www.palloliitto.fi/kirjaudu (Taso) ja on avattu.

Valtakunnallisten kilpailuiden sekä Miesten Kolmosen, Nelosen ja Vitosen ja Naisten Kolmosen sekä nuorten Eteläliigan ja Ykkösen joukkueet on jo ilmoitettu sarjaan ja joukkueita on pyydetty vain vahvistamaan sarjapaikat. Muihin sarjoihin saa ilmoittautua vapaasti.

Seuran yhteyshenkilö ilmoittaa joukkueet sarjoihin. Pohjalla ovat viime kauden joukkueet valmiina. Valitse siis listassa jo olemassa oleva joukkue ja ilmoita oikeaan sarjaan. Voit tarvittaessa vaihtaa siinä kohtaa joukkueenjohtajaa, edellyttäen, että hänellä on joukkuetoimihenkilön rooli tehtynä Pelipaikassa. Kun joukkue on ilmoitettu sarjaan, tulee ko. sarjan nimi oikealle joukkueen nimen perään (etejp22/sarja).

Järjestelmä lähettää joukkueen yhteyshenkilöksi merkitylle sähköpostin, kun ilmoittautuminen on tehty ja pyytää joukkuetta vahvistamaan osallistumisen. Tämän tarkoitus on, että me näemme täällä, että joukkueen yhteyshenkilöllä on oikeat tiedot ja hän pääsee Tasoon päivittämään mm. joukkueen pelaajat.

Ilmoitetut joukkueet päivittyvät myös tulospalveluun: taso.palloliitto.fi/taso/ilmoittautuneet.php?turnaus=etejp22

Uudet joukkueet ilmoitetaan tarpeen mukaan. Ole tällöin huolellinen joukkueen nimen kanssa. Joukkueen nimi -kenttään tulee tarvittaessa joukkueen lisänimi esim. valkoinen, jos samassa ikäluokassa on useampi joukkue, muussa tapauksessa kenttä jätetään tyhjäksi. Nimessä on jo valmiiksi seuran lyhenne, älä siis poista sitä, vaan laita ”/” –merkki väliin ja sen perään ilman välilyöntejä lisänimi (yhteensä max. 20 merkkiä). Nimeen ei laiteta syntymävuotta, paitsi jos pelataan vuotta vanhemmissa. Kenttään tulevaa nimeä käytetään otteluohjelmassa. Lisänimi ei ole pakollinen, vaan sillä erotetaan samassa ikäluokassa pelaavat seuran joukkueet. Älkää käyttäkö muiden seurojen nimiä (esim. Barca ja ManU), vaan olkaa ylpeitä omasta seurastanne ja käyttäkää lisänimenä esim. numeroita, värejä tai kaupunginosia.

Mikäli sama joukkue osallistuu useaan sarjaan, pitää jokaisesta tehdä oma joukkue.

Karusellit ja peli-illat

Lasten Karuselli-turnauksista infotaan erikseen. Lue lisää

Helsingissä pelattavaan P8 ikäluokkaan tarjotaan kaikkia tasoja (1-5) sarjamuotoisena ja uutena myös P7 ikäluokkaan (kolme tasoa) peli-iltojen lisäksi. Sarjamuotoinen vaatii pelipassin, kun peli-illoissa riittää korttelipassi.

Helsingissä pelattaviin peli-iltoihin ilmoitetaan tiedot myös 28.2. mennessä. Ei yksittäisiä joukkueita vaan harjoitusryhmä riittää, jotta saamme oikeat yhteystiedot joukkueisiin ja osaamme tiedottaa heitä jatkossa varsinaisten ilmoittautumisten suhteen.

Pelipassit

Muistathan, että kaikkien pelipassien voimassaolo päättyy 31.12.2021. Uusia passeja voi ostaa 1.12.2021 alkaen ja ne ovat voimassa myös loppuvuoden. Hinnat ja ohjeet: palloliitto.fi/palvelut/digitaaliset-jasenpalvelut/pelipaikka-pelipassit-ja-vakuutukset

Huomatkaa P8 ja P7 sarjamuotoiset, joissa vaaditaan pelipassi, kun peli-illoissa riittää korttelipassi.

Vapaa siirtoaika

Sopimuksettomien amatööripelaajien vapaa siirtoaika alkoi 16.11. ja päättyy 27.2.2022. Tämän päivän jälkeen vanhan seuran ei tarvitse suostua pelaajasiirtoon ennen kuin 16.11.2022, paitsi jos pelaaja on syntynyt ennen 1.1.1988 tai 31.12.2010 jälkeen. Tarkemmin Kilpailumääräyksissä §12–13 (palloliitto.fi/palvelut/jalkapallon-saannot-maaraykset-ja-ohjeet/jalkapallon-kilpailumaaraykset-fotbollens)

Miesten Kutonen ja Seiska

Miesten Kutosen ja Seiskan joukkueet voivat ilmoittautua joko Kutoseen ja Seiskaan. Seiskassa pelataan vain sarjan mestaruudesta paikallissarjana pääkaupunkiseudulla.

Naisten sarjat

Naisten joukkueet voivat ilmoittautua joko Neloseen tai Vitoseen. Mikäli lohkoja tulee useampi samalle sarjatasolle, niin saman seuran joukkueet asetetaan automaattisesti eri lohkoihin. Vitosessa pelataan vain sarjan mestaruudesta.

Säännöt

Kilpailumääräyksen hyväksytään vasta 19.12. Palloliiton hallituksen kokouksessa, jonka jälkeen asiasta tiedotetaan. Tyttöjen pelaamisoikeuteen poikien sarjoissa on tulossa muutoksia, muuten ei ole isoja muutoksia odotettavissa.

Erotuomarit ja pelinohjaajat

Erotuomareita tarvitaan aina lisää. Sillä taataan jatkuvuus ja tason nousu. Järjestämme talvikaudella erotuomareiden peruskursseja. Kurssien ajankohdat ja ilmoittautumisohjeet päivitetään Eteläisen alueen erotuomarikoulutussivuille.

Nuorten joukkueiden (14–15) pelinohjaajakoulutusta tullaan järjestämään keväällä.

Yhteisjoukkueet

Yhteisjoukkuesopimukset ovat voimassa vain kalenterivuoden. Joka vuosi pitää tehdä uudet maksulliset sopimukset, lisäksi jokaisesta joukkueesta pitää tehdä oma sopimus. Hinta on 100 €/sopimus kaudella 2022. Lisätietoja: palloliitto.fi/palvelut/jalkapallon-saannot-maaraykset-ja-ohjeet/yhteisjoukkuemaaraykset-bestammelser-gemensamt-lag

Turnaukset

Turnauksiin pitää aina anoa Palloliiton lupa Tapahtumakalenterin kautta. Huomioi myös turnausrajoitteet anomusta tehdessä. Lisätietoja: palloliitto.fi/palvelut/jalkapallon-kilpailutoiminta-turnaukset/turnausluvat

Ohjeita seurakäyttäjille: www.palloliitto.fi/palvelut/seurat-ja-seurojen-toimihenkilot

Palloliiton Eteläisen alueen kilpailutoiminto, täältä yhteystiedot palloliitto.fi/info/yhteystiedot
Risto Rissanen, kilpailupäällikkö
Tommi Lingman, kilpailuasiantuntija
Niina Oksman, kilpailuasiantuntija
Teemu Paulakivi, kilpailuasiantuntija
Janne Suvensalmi, kilpailuasiantuntija
Antti Munukka, erotuomariasiantuntija
Mika Peltola, erotuomariasiantuntija

Jäsenpalveluihin (mm. taustahenkilöiden rekisteröinnit, pelipassit ja pelaajasiirrot) liittyvät asiat hoituvat tukipalvelun kautta, tukiportaali: tuki.palloliitto.fi/fi/support/home ja sähköposti: [email protected].