Palloliiton tilinpäätös 2019 hyväksytty – liittohallitus kävi läpi myös koronavirustilanteen vaikutuksia

• Seuratoiminta

Palloliiton liittohallitus kokoontui etäkokoukseen maanantaina 16.3. ja käsitteli kokouksessaan muun muassa ajankohtaista COVID-19 eli koronavirustilannetta sekä Palloliiton tilinpäätöstä vuodelta 2019.

Kokouksessa liittohallitus sai selvityksen Suomen Palloliiton vuoden 2019 taloudesta sekä kuuli tilintarkastajan selvityksen. Palloliiton tulos tilivuodelta 2019 on ennakoidusti tappiollinen, mutta 100 000 euroa budjetoitua parempi ja tappio tilivuodelta on 610 000 euroa. Palloliiton oma pääoma tilivuoden 2019 lopussa oli 1,35 miljoonaa euroa. Tilinpäätös ja liiton vuosikertomus vahvistetaan Seuraparlamentin kokouksessa 25. kesäkuuta.

Liittohallitus totesi, että koronavirusepidemian myötä niin kansainvälinen kuin kansallinen jalkapallo- ja futsaltoiminta on käytännössä pysähtynyt. Kokouksessa keskusteltiin tämän vaikutuksesta Palloliiton toimintaan ja talouteen sekä ennen kaikkea tilanteen vaikutuksesta seuroihin. Seuroja on ohjeistettu tilanteen osalta ja lisää ohjeistusta on valmisteilla, ja se jaetaan seuroille mahdollisimman nopeasti, viimeistään tiistain aikana.

Liittohallitus hyväksyi esitetyt muutokset Kaikki Pelaa -sääntöihin sekä muutokset P17- ja P20-sarjajärjestelmiin kaudesta 2021 alkaen. Liittohallitus antoi lisäksi valtuudet futsaltyöryhmälle yhteistyössä kilpailutyöryhmän kanssa tehdä päätökset keskeytetyn futsalkauden 2019-20 loppuun pelaamisen suhteen.

Respect-työryhmää täydennettiin neljällä jäsenellä – Petra Manninen, Sari Tuunainen, Jukka Vakkila ja Markku Lehtola nimettiin uusina jäseninä työryhmään.

Palloliiton hallitus jatkoi maanantain kokoustaan keskustelemalla strategian 2021-24 valmistelun etenemisestä ja sen sisällöstä. Hallitus kokoontuu seuraavan kerran maanantaina 30.3.

• Palloliitto