Koronakoordinaatioryhmä määräsi jalkapallon ja futsalin rajoituksille jatkoa pääkaupunkiseudulla

• Jalkapallosarjat
  • Jalkapalloharrastus

Pääkaupunkiseudun koronakoordinaatioryhmä määräsi, että rajoitukset ja suositukset leviämisvaiheessa olevalla pääkaupunkiseudulla saavat jatkoa 10. tammikuuta saakka.

Pääkaupunkiseudun koronakoordinaatioryhmän 26.11.2020 linjaamat rajoitukset ja suositukset liittyen jalkapallo- ja futsaltoimintaan olivat alun perin voimassa 20.12.2020 saakka, ja Etelä-Suomen aluehallintoviraston päättämät yleisötilaisuuksiin liittyvät rajoitukset 18.12.2020 saakka. Nyt näitä rajoituksia ja suosituksia jatketaan 10.1.2021 saakka.

Palloliiton aiemmin 27.11. julkaisemat ohjeet leviämisvaiheessa oleville epidemia-alueille saavat myös jatkoa, ja ovat voimassa pääkaupunkiseudulla sellaisenaan 10. tammikuuta saakka.

Palloliitto tiedottaa erikseen Eteläisen alueen joukkueita nyt tehdyn päätöksen vaikutuksista sarjatoimintaan ensi viikon aikana.

Voimassaoloajan jatkamisella reagoidaan epidemian leviämisen ja sosiaali- ja terveydenhuollon ylikuormittumisen uhkaan. Määräaikaisia suosituksia ja rajoituksia jatketaan uuden määräajan jälkeen edelleen tarvittaessa.

Pääkaupunkiseudun koronakoordinaatioryhmä linjasi rajoitusten ja suositusten jatkamisesta alueellaan >>
Koronavirustilanteen vaikutukset jalkapalloon ja futsaliin leviämisvaiheessa oleville alueille >>
Näin koronarajoitukset vaikuttavat sarjojen pelaamiseen tulevina viikkoina >>
Ajankohtaista tietoa koronavirustilanteen vaikutuksesta urheiluun >>