Ilmoittautuminen FutsalSkabaan 2022 on käynnissä!

• Futsal

Uudistettu FutsalSkaba on kiva kisailu esikoulu- ja alakoululuokille. FutsalSkabassa jalkapallo- ja futsalseurat voivat tehdä yhteistyötä paikallisten koulujen kanssa esimerkiksi auttamalla sen järjestelyissä.

FutsalSkabassa koko luokka pääsee osallistumaan sekä futsal-peleihin että niiden järjestämiseen monissa eri rooleissa. Pelit järjestetään aikavälillä 17.1.-18.2.2022 niinä päivinä, jotka osallistujille parhaiten sopivat. Ilmoittautua voi koko koulun voimin tai yksittäisenä koululuokkana.

Linkki ilmoittautumiseen kouluille - ilmoittautumisaika päättyy 30.11.!
Linkki ilmoittautumiseen seuroille
FutsalSkaban sivut

Osallistua voivat sekä esikoulu- että 1.-6. luokat, ja pelit voidaan pelata omalla koululla. Pelikäytössä on pehmeä pallo, jolla kaikkien on mukavaa ja turvallista pelata, ja jonka jokainen FutsalSkabaan osallistuva luokka saa omakseen. Tarpeen mukaan muutkin futsalsäännöt ovat sovellettavissa: FutsalSkabassa pääpaino onkin osallistumisessa ja yhdessä tekemisessä. FutsalSkabassa opetellaan yhdessä tärkeitä asioita, eli yhteishenkeä, yhteistyötä, kaveruutta ja Reilun Pelin arvoja.

- FutsalSkaba sopii paitsi koulumaailmaan, myös nykyhetkeen. Tapahtumaan osallistuakseen ei tarvitse lähteä minnekään, vaan pelien järjestelyt onnistuvat oman koulun porukalla, kuvailee Koululiikuntaliiton Jani Kangasniemi.

Lisäksi FutsalSkaba on osa Palloliiton Kaikki Pelissä -toimintaa. Kaikki Pelissä -kokonaisuus sisältää materiaalia ja koulutusta opettajille sekä toimintamalleja seurayhteistyön toteuttamiseen.

FutsalSkaba on siis mahdollisuus paitsi kouluille, myös paikallisille jalkapallo- ja futsalseuroille.

- Seuroille FutsalSkaba on oiva paikka synnyttää ja vahvistaa yhteistyötä koulujen kanssa sekä kohdata uusia harrastajia talviaikaan, muistuttaa Palloliiton seurakehittäjä Jarno Haanpää.

Tapahtumassa ovat mukana myös Suomen futsalmaajoukkueet. FutsalSkaban joukkueet tulevat saamaan livenä terveisiä ja videohaasteita sekä naisten että miesten maajoukkuepelaajilta. Samaan aikaan FutsalSkaban kanssa miesten maajoukkue pelaakin futsalin miesten EM-kisoissa Hollannissa.

FutsalSkaban sivuilla julkaistaan vinkkejä FutsalSkabaan osallistumiseen ja EM-kisoissa kannustamiseen myös esimerkiksi musiikin, kuvataiteen ja muiden oppiaineiden kautta!

• futsal