Ilmoittaudu seurataitokilpailujen järjestäjäksi

• Seuratoiminta

Suomen Palloliiton pitkäaikainen taitokilpailuperinne jatkuu myös poikkeusvuonna 2020. Seurojen virallisten taitokilpailujen järjestäjähaku on nyt avoinna.

Teknisten pallonkäsittely- ja liiketaitojen kehittäminen ovat osa nuoren jalkapalloilijan kehityspolkua. Taitokilpailut tarjoavat lapsille ja nuorille mahdollisuuden mitata ko. taitojen kehittymistä vuosittain.

Taitokilpailuhuipennus on tänä vuonna Eerikkilän urheiluopistolla 12.12.2020 järjestettävät valtakunnalliset taitokilpailut. Palloliiton taitokilpailuja järjestetään P/T13, ja sitä nuoremmille ikäluokille. Tytöille ja pojille on taitotapahtumissa omat sarjansa. Nuorimmat ikäluokat (P/T8-9) voivat osallistua seurataitokilpailuihin, mutta ko. ikäluokat eivät ole mukana valtakunnallisissa taitokilpailuissa.

Muutoksena edellisiin vuosiin, osallistumisoikeus valtakunnallisiin taitokilpailuihin ansaitaan seurojen virallisista taitokilpailuista, jotka on järjestettävä 15.9.-31.10.2020 välisellä ajanjaksolla. Alueellisia (aiemmin piirien järjestämiä) taitokilpailuja ei vuonna 2020 järjestetä. Palloliitto tarjoaa järjestäville seuroille ohjeistuksen sekä asiantuntijatuen seurataitokilpailujen järjestelyyn.

– Otimme osaksi vallitsevan tilanteen takia yhden välivaiheen, alueelliset taitokilpailut, pois. Samalla pyrimme kuitenkin tukemaan kustannustehokkaasti seuroja järjestelyissä. Järjestämme seuroille etäkoulutusta, jossa käymme läpi sääntöjen lisäksi ohjeet, tulosjärjestelmän käytön ja koko taitokilpailutapahtumalogistiikan, Palloliiton urheilutoiminnan tutkimus- ja kehityspäällikkö Ville-Pekka Inkilä kertoo.

Palloliitto myöntää seurojen virallisten taitokilpailujen järjestämisoikeuden vuodelle 2020 hakemusten perusteella. Hakemus on jätettävä 23.8.2020 mennessä sähköisellä lomakkeella. Järjestäjät vahvistetaan 31.8.2020 mennessä.

Seurojen virallisten taitokilpailujen järjestäjähaku 2020 >>
Lisätietoja taitokilpailuista >>