Teknisten pallonkäsittely- ja liiketaitojen kehittäminen ovat osa nuoren jalkapalloilijan kehityspolkua. Taitokilpailut tarjoavat lapsille ja nuorille mahdollisuuden mitata ko. taitojen kehittymistä vuosittain.

Suomen Palloliiton pitkäaikainen taitokilpailuperinne jatkuu myös poikkeusvuonna 2020. Taitokilpailuhuipennus on tänä vuonna Eerikkilän urheiluopistolla 12.12.2020 järjestettävät valtakunnalliset taitokilpailut. Palloliiton taitokilpailuja järjestetään P/T13, ja sitä nuoremmille ikäluokille. Tytöille ja pojille on taitotapahtumissa omat sarjansa. Nuorimmat ikäluokat (P/T8-9) voivat osallistua seurataitokilpailuihin, mutta ko. ikäluokat eivät ole mukana valtakunnallisissa taitokilpailuissa.

Muutoksena edellisiin vuosiin, osallistumisoikeus valtakunnallisiin taitokilpailuihin ansaitaan seurojen virallisista taitokilpailuista, jotka järjestetään 15.9.-31.10.2020 välisellä ajanjaksolla. Alueellisia (aiemmin piirien järjestämiä) taitokilpailuja ei vuonna 2020 järjestetä. Palloliitto tarjoaa järjestäville seuroille ohjeistuksen sekä asiantuntijatuen seurataitokilpailujen järjestelyyn. Viralliset seurataitokilpailujärjestäjät ja ajankohdat julkaistaan Palloliiton nettisivuilla elo-syyskuussa 2020.

SEURATAITOKILPAILUT 2020

Seuroilla on mahdollisuus järjestää yksi (1) virallinen taitokilpailutapahtuma, jossa kultamerkkitason saavuttaneille osallistuneille tarjotaan osallistumisoikeus valtakunnallisiin taitokilpailuihin. Tämän lisäksi seurat voivat järjestää rajattomasti epävirallisia taitokilpailuja ja -tapahtumia. Pelaaja voi osallistua/kilpailla ainoastaan yhdessä virallisessa seurataitokilpailussa.

Viralliset seurataitokilpailut on järjestettävä 15.9.-31.10.2020 välillä. Ilmoittautuminen on avoinna 31.7.-23.8.2020.

Seurat voivat ilmoittautua viralliseksi järjestäjäksi allaolevalla ilmoittautumislomakkeella. Tutustu ilmoittautumista ennen seurataitokilpailujen järjestämisoppaaseen.

ILMOITTAUDU SEURATAITOKILPAILUJEN JÄRJESTÄJÄKSI

Taitokilpailulajit ja -säännöt >>