Eteläisen alueen vaikuttamistyöryhmä nimetty

• Seuratoiminta
  • Alueuutiset

Eteläisen alueen vaikuttamistyöryhmä on nimetty ja se aloittaa työnsä syksyllä (uutista päivitetty 5.8.2020)

Eteläisen alueen alueparlamentin alaisuuteen päätettiin 8.6. kokouksessa perustaa työryhmä alueellisen vaikuttamisen tukemiseen. Ryhmä herätti kiinnostusta, sillä esityksiä seuroilta tuli määräaikaan 30.6. mennessä taas paljon. Työryhmä nimettiin alueparlamentin puheenjohtajiston johdolla ja se kokoontuu ensimmäisen syksyllä. Samanlainen työryhmä perustetaan kaikille alueille (Itäinen, Läntinen, Pohjoinen, Eteläinen).

Ryhmän kokoamisessa painotettiin vaikuttamisosaamista ja -kokemusta sekä alueellista kattavuutta erilaisista seuroista ja kunnista. Ryhmä myös toimii joustavasti ja kokoonpanomuutoksia on mahdollista tehdä tarpeen mukaan.

Ryhmän työssä tulevat korostumaan sekä vaikuttamisen painopisteet laajemmin että paikallinen vaikuttaminen oman kunnan alueella. Teemoina työssä ovat mm. tulossa olevat kuntavaalit 2021, olosuhdevaikuttaminen, muu alueellinen ja paikallinen vaikuttaminen ja kuntien ns. kumppanuussopimukset. Seurojen kokouksessa 8.8. hyväksyttävä suomalaisen jalkapallon strategia ohjaa työtä.

Tarve seurojen tukemiseen paikallisessa vaikuttamisessa on noussut vahvasti esiin seuratapaamisissa ja –foorumeissa. Tavoitteena on tehdä vaikuttamistyötä entistä systemaattisemmin seurojen tarpeista lähtien.

Vaikuttajatyöryhmän kokoonpano

Anssi Ennevaara                      KP-75