Et ole yksin -verkkokoulutus valmentajille ja seuratoimijoille – huomaa myös chatin uudet aukioloajat

• Jalkapalloharrastus

Väestöliiton Et ole yksin -verkkokoulutus tarjoaa valmentajille ja seuratoimijoille välineitä puuttua epäasialliseen käytökseen, häirintään ja väkivaltaan. Noin tunnin kestävä kaikille avoin ja maksuton koulutus pitää sisällään erilaisia harjoituksia ja tehtäviä. Aihealueina ovat esimerkiksi henkinen ja fyysinen väkivalta, seksuaalinen häirintä sekä itsemääräämisoikeutta vahvistava valmennus.

Lisätietoa koulutuksesta löytyy täältä.

Uudet puhelin- ja chat-palvelun päivystysajat

Et ole yksin -hanke ylläpitää myös matalan kynnyksen puhelin- ja chat-palvelua. Epäasiallista käyttäytymistä ja seksuaalista tai muuta väkivaltaa kohdanneet henkilöt voivat olla yhteydessä palveluun nimettömästi.

Puhelin- ja chat-palvelun päivystysajat muuttuivat helmikuun alussa. Puhelin on auki maanantaisin klo 12-14 ja chat tiistaina ja keskiviikkona klo 15-17.30 sekä torstaina klo 14-16.

Palveluun voi jatkossa varata myös puhelinajan lähettämällä soittoaikaehdotuksen tekstiviestillä päivystyspuhelimeen tai laittamalla viestiä kirjelaatikon kautta.

Palloliitto on mukana Väestöliiton ja suomalaisen urheilun yhteishankkeessa, jossa edistetään jokaisen oikeutta nauttia urheilusta turvallisesti sekä tulla kohdelluksi tasa-arvoisesti ja kunnioittavasti. Lisätietoja hankkeesta löytyy Palloliiton omilta sivuilta sekä osoitteesta www.etoleyksin.fi