Aikataulut

Miesten Suomen Cupin 2015 kierrokset ja aikataulut.

vaihe pelipvm arvontapvm
Finaali  26.9.
Välierät la 15.8. 27.-29.4.*
Puolivälierät su 26.4. 17.4.
4L+12 joukkuetta to 16.4. 31.3.
4L+20 joukkuetta 18.3.–5.4.  16.3.
4L+36 joukkuetta 1.3.–17.3.  2.3.
72 joukkuetta 16.2.–6.3.  6.2
Piiritaso 1.1.–15.2.  22.12.

* = alustava arvontapäivä

Suomen cupin historiaa

Cup on jalkapalloilun kilpailuista perinteisin ja Englannin FA cup on vanhin edelleen pelattava kilpailu – ensimmäinen mestari FA cupissa ratkaistiin jo vuonna 1872. Miesten Suomen Cupia on pelattu kaudesta 1955 lähtien. Vahvasti Valkeakoskella vaikuttanut silloinen SPL:n puheenjohtaja Juuso Walden toi cupin Suomeen englantilaisen mallin mukaan. Kaudesta 1981 on taisteltu mestaruudesta myös naisten Suomen Cupissa.

Lue lisää täältä >>

vaisanen_jari_20150418_016.jpg

Lauantaina Vaasassa sarjaottelun voittaneen PK-35 Vantaan pelit jatkuvat jo tiistaina. Silloin edessä on Respect Suomen Cupin välierä FC Honkaa vastaan.

naistencup_671.jpg

Viime kauden Cup-finalisti FC Honka matkaa PK-35 Vantaan vieraaksi Respect Suomen Cupin välierässä. Ottelu pelataan tiistaina 5.5.2015 kello 18.30.alkaen Myyrmäen stadionilla.

hjk_2015_671x270.jpg
HJK:n kakkosvalmentaja Vesa Vasara ei ollut tyytyväinen joukkueensa arpaonneen Respect Suomen Cupin välierään. Klubilla on edessään matka IFK Mariehamin vieraaksi.