Aikataulut

Miesten Suomen Cupin 2015 kierrokset ja aikataulut.

vaihe pelipvm arvontapvm
Finaali  26.9.
Välierät la 15.8. 27.-29.4.*
Puolivälierät su 26.4. 16.-17.4.*
4L+12 joukkuetta to 16.4. 31.3.
4L+20 joukkuetta 18.3.–5.4.  16.3.
4L+36 joukkuetta 1.3.–17.3.  2.3.
72 joukkuetta 16.2.–6.3.  6.2
Piiritaso 1.1.–15.2.  22.12.

* = alustava arvontapäivä

Suomen cupin historiaa

Cup on jalkapalloilun kilpailuista perinteisin ja Englannin FA cup on vanhin edelleen pelattava kilpailu – ensimmäinen mestari FA cupissa ratkaistiin jo vuonna 1872. Miesten Suomen Cupia on pelattu kaudesta 1955 lähtien. Vahvasti Valkeakoskella vaikuttanut silloinen SPL:n puheenjohtaja Juuso Walden toi cupin Suomeen englantilaisen mallin mukaan. Kaudesta 1981 on taisteltu mestaruudesta myös naisten Suomen Cupissa.

Lue lisää täältä >>

nikepallo671.jpg
Espoolaiskentillä nähdään liigaväriä, kun Etelä-Espoon Pallo kohtaa Respect Suomen Cupin 5. kierroksen ottelussa Matinkylässä IFK Mariehamnin.

viikingit_paitalogo.jpg

Respect Suomen Cup heitti viidennellä kierroksella Viikingeille eteen todellisen herkkupalan, kun Kartanon kentälle Viikingit saa vastaansa vuosia pysyvimpänä paikallisvastustajana Ykkösess

pk-35_logo2013.jpg

PK-35 Vantaa kohtaa Respect Suomen Cupin viidennen kierroksen ottelussa FC Viikingit/2:n. Ottelu pelataan perjantaina 27.3. klo 18.00 Vuosaaressa Kartanon kentällä.